З 25 серпня 2023 року в Україні обов’язковий технічний контроль транспортних засобів буде проводитися за новою процедурою. Запитуємо, що саме змінилось і почало працювати вже сьогодні в рамках нового законодавства, в акредитованих спеціалістів провідної української лабораторії мережі ОТК-СЕРВІС.
Одним із ключових нововведень є фіксація техогляду на відеокамеру. Відеозаписи будуть зберігатися протягом трьох років з подальшим завантаженням до загальнодержавної бази даних, до якої зможуть отримати доступ органи державної влади, місцевого самоврядування, юридичні особи та громадяни.
Для обов’язкового техогляду транспортних засобів запроваджується електронний протокол. Цей протокол буде зберігатися в Єдиному державному реєстрі МВС і матиме систему захисту від підробки.
Також за новим законодавством, котре набуло чинності з 25 серпня – спрощено процедуру реєстрації переобладнаних автомобілів. Для подання заяв про погодження переобладнання автомобілів більше не потрібно надавати копії свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу та акту проведення обов’язкового технічного контролю автомобіля.
На кого розповсюджується обов’язковий техогляд?
● M1 – легкові автомобілі, які використовуються з комерційною метою, службові авто.
● N1, N2, N3 – транспортні засоби, призначені для перевезення вантажів, загальна маса яких не перевищує 3,5 тонни, далі йде категорія від 3,5 до 12 тонн та ті авто, маса яких перевищує 12 тонн.
● Спецтранспорт – транспортні засоби, які використовуються для виконання спеціальних завдань, таких як пожежна охорона, швидка допомога, очищення доріг тощо.
● Машини для перевезення небезпечних вантажів як то вибухові речовини, токсичні речовини чи радіоактивні матеріали.
● Таксі – автомобілі, які використовуються для перевезення пасажирів з метою отримання прибутку.
● Автобуси – транспортні засоби, які використовуються для перевезення великої кількості пасажирів.
● Причепи та напівпричепи – транспортні засоби, що використовуються для перевезення вантажів, які не можуть бути перевезені одним транспортним засобом.
Відповідальність або що по штрафах?
Штраф за керування автомобілем, який не пройшов обов’язковий техогляд, становить 340 грн. Штраф за повторне керування автомобілем, який не пройшов обов’язковий техогляд – 680 грн. Якщо протягом року двічі або більше разів буде порушено правила дорожнього руху, передбачені статтями 121 ч.1, 121 ч.2 і 121 ч.3 Кодексу України про адміністративні правопорушення, водія можуть позбавити права керувати транспортним засобом на термін від 3 до 6 місяців або заарештувати на термін від 5 до 10 діб.
Як і де пройти обов’язковий техогляд?
Обов’язковий технічний контроль в Україні проводиться в уповноважених центрах, які мають відповідну ліцензію. Їх перелік затверджується Міністерством внутрішніх справ України.
Насамперед необхідно звернутись до уповноваженої організації на кшталт мережі ОТК-СЕРВІС та пред’явити необхідний пакет документів, а саме: паспорт громадянина України, техпаспорт (свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу). Для юридичних осіб додатково необхідна копія свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи та довіреність на право проходження техконтролю.
Акредитована лабораторія проведе огляд транспортного засобу і видасть власнику протокол про результати техогляду. Вартість послуг встановлюється уповноваженою організацією самостійно, про порядок оплат можна поставити запитання фахівцям перед записом на техогляд.
Як бачимо, для водіїв фактично все залишається без змін. Вони зобов’язані своєчасно проходити обов’язковий техогляд. Однак нововведення зробили процедуру техогляду прозорою та зрозумілою завдяки впровадженню електронного протоколу та відеофіксації. Електронний протокол дозволяє зберігати інформацію про техогляд в електронній формі. Відеофіксація ж може бути використана надалі для вирішення дорожньо-транспортних спорів. Якщо станеться ДТП, відеозапис техогляду може допомогти встановити винуватця аварії.