У мистецькому центрі «Ya Gallery Kyiv» триває персональний артпроєкт «Від коріння» сучасного львівського скульптора Володимира Семківа. В експозиції представлені скульптури з дерева, створені митцем впродовж останніх декількох років.
На думку митця, дерево, як матеріал символізує природну силу та волю до життя, даючи нам надію, що буде новий світ, нове життя, нові здобутки та перемоги.
«Людина і дерево, людина і природа — це спільний простір, основа існування. Ми є живими, а отже, природними, нас так само випалює від емоцій та переживань, страждає наше фізичне тіло…», — підкреслює скульптор.
Скульптор Володимир Семків. Фото зі сторінки митця у Facebook
Дерево є новим матеріало у творчості львівського скульптора. Фото зі сторінки митця у Facebook
Частину своїх робіт митець успішно представив на торішній виставці «Нова львівська скульптура» у львівському артцентрі «YA галерея», об’єднавши їх саме за матеріалом, і далі продовжує працювати в цьому напрямі на своїй першій персональній виставці у Києві.
За словами куратора виставки та засновника «YA галерея» Павла Гудімова, Володимир Семків є представником Львівської скульптурної школи, але йде в розріз із її минулим і формує сучасні підходи, демонструє розкутість і змінює стандарти в сучасному розумінні української скульптури.
Усі роботи були створені скульптором впродовж 2022-23 років. Фото: Тетяна Асадчева
«Готуючи експозицію ми проїхали з Володимиром до його майстерні за 50 км до Львова в рідному селі Прибужани Кам’янка-бузького району. Саме там він мені вперше показав роботу над скульптурою „Коріння“, яка була підвішена на ланцюгах у великому приміщенні, де працював художник. Семків уміє вчасно зупинитися… Його дерево свіже, грубе, але водночас тендітне. Він працює з липою, яка з часом темніє. Він витворює свій пізнавальний підхід до скульптури, чітко відчуваючи матеріальне тло твору», — зауважує Павло Гудімов.
Працюючи з деревом, Володимир Семків прагне відштовхнутися від форми, врахувати особливості матеріалу, максимально проявити їх, долучивши до теми роботи. Саме грубий, ніби незакінчений підготовчий жест і стає особливістю технічного виконання, а бензопила — чи не єдиний інструмент художника.
Фрагмент експозиції. Фото: Тетяна Асадчева
Фото: Тетяна Асадчева
Фото: Тетяна Асадчева
Скульптор зізнається, що почав працювати з цим матеріалом відносно нещодавно, у розпал пандемії коронавірусу.До цього працював із бронзою, чавуном, каменем.
«У роки навчання значну увагу приділяли саме монументальній скульптурі. Нас вчили, що дерево це дрібнички…Однак монументальна скульптура не може говорити про актуальні практики — розрахована стояти десятиліття й століття. А дерево дає можливість ескізувати — робити скетч», — розповідає митець.
Роботи Володимира Семків вражають своєю текстурою та тілесністю. Всі скульптури зроблені з дерева в грубій техніці, яка дуже природно передає властивості матеріалу. Вони даються брутальними та надзвичайно ніжними водночас.
Часто привертає увагу відвідувачів незвичний об’єкт з 3 фігур, нанизаних на металеве кільце, які нагадують постаті янголів. Емоції від їхнього споглядання створюють ілюзію руху.
Різний масштаб переважно антропоморфної пластики та чітка дія та жест закладені у форму та назву кожного твору. Великі статичні постаті надають експозиції містичної атмосфери.
Центральною постаттю експозиції є скульптура, де людина зливається з корінням дерева. На думку автора, ця композиція уособлює процес народження від землі та від основ буття.
Фото: Тетяна Асадчева
Фото: Тетяна Асадчева
Фото: Тетяна Асадчева
«Наше тіло є алегорією до дерева: пластика, не відновлення втрачених частин, артерії та тверда кора, яка захищає його від зовнішнього світу. Тривалі події війні змушують нас відчувати себе болючо-гострими формами тіл, оголено та беззахисно…» — розповідають мистецтвознавці з «Ya Gallery Kyiv».
Дерево, це символ природної сили та волі до життя, воно дає нам надію, що буде новий світ, нове життя, що будуть нові перемоги. Людина і дерево, людина і природа, це спільний простір, основа існування.
В мистецькому світі, дерево вважається особливим матеріалом, який використовують від початків історії скульптури.
Від давнього Єгипту, середньовічних різьблених вівтарів і церковної пластики до сучасного мистецтва дерево завжди мало життя і до і після виконання скульптури. І навіть розуміння, що все дерево колись струхлявіє, не лякало майстрів перед вічністю.
Експозицію можна побачити до 21 травня. Фото: Тетяна Асадчева
«До наших днів у скульптурних творах дійшло небагато цілого та безліч покаліченого дерева. Саме пошрамоване, потріскане й поїдене дерево створює особливий шарм, який додали час і умови. Коли ти роздивляєшся давню дерев’яну скульптуру, власне цей слід — значна частина емоцій від споглядання твору», — розповідають куратори експозиції у мистецькій галереї.
Сучасне мистецтво переосмислило значення матеріалу, і від часів авангардних художніх експериментів дерево стало підсилено грубим та потужним. І навіть поява сучасних технологій та матеріалів не вплинула не його популярність як об’єкта.
Виставка «Від коріння»
Коли: до 21 травня, щодня з 10.00 по 19.00, крім понеділка
Де: вулиця Хорива 49 б (станція метро «Контрактова площа»)
Вхід вільний
До теми: Столичний музей демонструє екстравагантні образи міфічних створінь Лесі Українки
Тетяна АСАДЧЕВА, «Вечірній Київ»
Sourse: vechirniy.kyiv.ua