Кияни мали змогу ознайомитися з Київським розписом. Фото: Олександра Плакіна
У рамках перформансу відвідувачам представили картини, створені в Київському розписі, костюми доби Трипілля, вироби з глини, народні музичні інструменти.
27 травня до Дня Києва на Співочому полі, у фоє основної сцени, презентували виставку «Гармонія Всесвіту. Трипільські джерела Київських традицій». Її організував Київський міський центр народної творчості та культурологічних досліджень.
Кураторка перформансу Оксана Парфус, майстриня Світлана Сігіда та випускниці експериментального курсу з Київського розпису. Фото: Олександра Плакіна
«У період Трипільської культури людина освоювала довколишній простір, займалися скотарством, різьбярством, обробкою металу, гончарною справою. З покоління в покоління передавалися секрети виготовлення побутових предметів, прикрас, музичних інструментів. Пізнання Всесвіту давні люди відображали у символах. Естетичне сприйняття довкілля, рослинний і тваринний світи, а також символічне осмислення Всесвіту є підвалинами Київського декоративного розпису», — зазначила кураторка перформансу Оксана Парфус.
Виставка розмістилася у фоє. Фото: Олександра Плакіна
Відвідувачам показали вбрання доби Трипілля. Фото: Олександра Плакіна
Роботи, виконані в Київському розписі. Фото: Олександра Плакіна
На виставці показали роботи випускників експериментального курсу з Київського розпису, що проводить членкиня Національної спілки майстрів народного мистецтва, атестована майстриня декоративного розпису України Світлана Сігіда.
Світлана Сігіда та Вікторія Муха. Фото: Олександра Плакіна
Світлана Сігіда розповідає Сергію Анжияку про особливості Київського розпису. Фото: Олександра Плакіна
«Все почалося з давньої Трипільської культури, ці набуті сакральні значення ми вкладаємо в сучасні картини, мотиви яких далі тягнулись від доби Київської Русі, козацтва та до наших часів, — поділилася художниця Світлана Сігіда. — Так, картина на тему „Барви Космосу“ яскраво відображає тогочасні вірування. Всевидяче око, Оранта, Макоша у вигляді птахи, космічні елементи, до яких звертались люди в ті часи».
Роботи, виконані у Київському розписі. Фото: Олександра Плакіна
Картина Триптих 1 на тему «Барви Космосу». Фото: Олександра Плакіна
У межах виставки пройшов музичний виступ. Фото: Олександра Плакіна
Відвідувачі мали змогу поспілкуватись з художниками та поринути в стародавню культуру. Також на виставку завітали директор Департаменту
культури КМДА Сергій Анжияк та голова Постійної комісії з питань культури, туризму та cуспільних комунікацій Вікторія Муха (фракція «УДАР»).
Світлана Сігіда, Оксана Парфус, Федір Баландін, Вікторія Муха та Сергій Анжияк. Фото: Олександра Плакіна
«Ціль Київського міського центру народної творчості та культурологічних досліджень в тому, аби довести, що Київ завжди був мистецьким центром, який багато разів намагались знищити, зокрема радянська система, — зауважив директор Київського міського центру народної творчості та культурологічних досліджень Федір Баландін. — В цьому є запит від дослідників, від суспільства, адже зараз постає питання, звідки така сила опору ворогу, таке сильне і міцне коріння. Це все закладено генетичним кодом нації, який відображається в культурі навіть не тільки з часів Трипілля, а й раніше. Саме це ми й намагаємось популяризувати та досліджувати».
Безкоштовні курси з Київського розпису для киян проходять щовівторка та щоп’ятниці о 15:00 за адресою вул. Митрополита Андрея Шептицького, 1-Б. Центр запрошує на заняття дорослих та дітей. У п’ятницю заняття мають арт-терапевтичний акцент, враховуючи запит від суспільства на заходи для осіб з посттравматичними синдромами.
Також до До Дня Києва на Співочому полі студенти факультету музичного мистецтва КНУКіМ влаштували двохгодинне пісенне шоу, з виступами хорових колективів, ансамблів, солістів-студентів, викладачів. Їх підтримали й зірки сцени першої величини.
Олександра ПЛАКІНА для «Вечірнього Києва»
Sourse: vechirniy.kyiv.ua