Концерт відбувся 1 липня. Фото: Київська опера
На початку липня провідні солісти та музиканти театру подарували глядачам музичну програму кращих здобутків колективу.
У Київській опері на Подолі відбувся фінальний гала-концерт з нагоди закриття 41-го театрального сезону. У програмі були представлені фрагменти з відомих опер, твори українських класиків та музика сучасних українських композиторів.
Розпочався концерт знаковою піснею «Зродились ми великої години» у виконанні солістів театру Марії Антоневської, Андрія Гонюкова, Олександра Киреєва та Вікторії Осадчук, хору та оркестру театру під керівництвом головного диригента Василя Василенка. Соло на барабані виконав Дмитро Коновальчук.
Фото: Київська опера
Пісня є не лише гімном ОУН-УПА, але й офіційним маршем Збройних сил України. У цей нелегкий час війни він став символом справжнього спротиву збройній агресії російської федерації проти нашої країни.
Чудовий ліричний дует з опери-казки «Король-Дроздобород» представили молоді солісти театру Яна Ілларіонова та Роман Лещов. Варто відзначити, що свого часу вистава здобула премію «Київська пектораль», здобувши перемогу у номінації «Краща вистава для дітей».
Минулого року колектив театру показав цю виставу для юних глядачів на центральному вокзалі.
Сцена з балету «Аладін». Фото: Київська опера
Також глядачі мали змогу побачити фрагмент з балету «Аладін» у хореографії Сергія Кона на музику сучасного українського Олександра Родіна. Прем’єрні покази вистави мали неабиякий успіх серед глядачів, а восени минулого року творчий колектив у складі Сергія Кона, Оксани Хамровської, Дмитра Куряти, Наталії Клісенко вперше представив цей балет на сцені литовського театру в Каунасі.
Концертну програму продовжив блок оперних арій, дуетів та сцен з вистав поточного репертуару театру.
Дарія Назимчук виконаує монолог Чіо-чіо-сан, диригент-Василь Василенко. Фото: Київська опера
Драматичний монолог Чіо-чіо-сан з опери Джакомо Пуччіні «Мадам Баттерляй» подарувала молода солістка Дарія Назимчук. Її виступ змінив чарівний комічний дует Дона Паскуале та Малатести з опери Гаетано Доніцетті «Дон Паскуале» у майстерному виконанні Андрія Гонюкова та Олександра Киреєва, що продемонстрували яскравий акторський темперамент.
Також у Київській опері розповіли про цикл оперних вистав, що йдуть на сцені в українському перекладі. Глядачі мали змогу почути розгорнутий дует Ромео та Джульєтти з однойменної опери Шарля Гуно, знамениту арію Рудольфа з опери «Богема» Джакомо Пуччіні та сцену з вистави «Весілля Фігаро» Вольфганга Амадея Моцарта у виконанні провідних солістів театру.
Яна Ілларіонова та Роман Лещов. Фото: Київська опера
Олександр Киреєв та Андрій Гонюков. Фото: Київська опера
Ганна Твердова та Дмитро Фощанка. Фото: Київська опера
Яскравий та запальний негритянський спіричуелс подарували глядачам артисти хору Київської опери.
Зворушливу пісню-присвяту «Прийди до мене хоча б на хвилину» виконала відома українська співачка Марія Бурмака. Артистка присвятила свій виступ усім українцям, які відійшли засвіти у час війни.
Співає Марія Бурмака, диригент — Євген Воронко. Фото: Київська опера
Не оминули увагою і митців з колективу театру, які пішли з життя впродовж останнього часу, зокрема загиблого на війні музиканта та диригента Костянтина Старовицького та корифея українського мистецтва, видатного диригента Володимира Кожухаря. В пам’ять про нього колектив оркестру зіграв знаменитий вальс «Розлука» Миколи Лисенка, який видатний маестро з величезним успіхом диригував в один з останніх своїх виступів.
Українську тематику концерту продовжили відомі українські пісні та романси, які з впродовж цього сезону могли почути під час проєкту «Романс в укритті». Ніжний та трепетний дует «Як надійшла любов» Олександра Білаша прозвучав у чудовому виконанні Вікторії Осадчук та Сергія Макієнка, а досвідчений бас Андрій Гонюков порадував чудовий оксамитовим тембром у пісні Ігоря Шамо «Як тебе не любити, Києва мій».
Вікторія Осадчук та Олександр Макієнко. Фото: Київська опера
Творчий колектив прочинив трохи завісу щодо планів на майбутнє. Вже на початку наступного сезону шанувальники мистецтва зможуть побачити прем’єру мюзиклу «Піноккія» Бориса Севастьянова у виконанні чарівної Наталії Чепченко. Партію фортепіано виконав сам автор твору.
У виконанні оркестру театру прозвучала драматична симфонічна картина «Ярослав Мудрий» українського радянського композитора Юлія Мейтуса під керівництвом головного диригента театру Василя Василенка.
Василь Василенко. Фото: Київська опера
Щирими оплесками глядачі вітали соліста театру, тенора Євгена Шептекіту, який нині захищає нашу країну у лавах Збройних сил.
Концертна програма завершилася виконанням духовного гімну «Боже великий, єдиний» Миколи Лисенка у виконанні солістів, хору та оркестру театру. Також усі учасники виконали Національний гімн України.
Підсумки театрального сезону підбив у своєму виступі директор та художній керівник театру Петро Качанов. Він зазначив, що справжнім викликом останнього часу як для колективу театру, так і для всієї України стало повномасштабне вторгнення росії.
«Ми розпочали цей надскладний сезон у вересні минулого року, щоразу даруючи нашим глядачам яскраві та незабутні емоції, вирвавши їх зі страшних обіймів війни, ми дали змогу їм перемикнути увагу, отримати позитивні емоції та підтримати їхню віру в перемогу України та її щасливе майбутнє. І мені надзвичайно приємно, що цей сезон ми відпрацювали з честю, його оцінили глядачі й наші зусилля знайшли відгук у їхніх серцях…», — зауважив директор театру.
До теми: Київська опера на Подолі відзначає 40 років: сторінки історії.
Тетяна АСАДЧЕВА, «Вечірній Київ»
Sourse: vechirniy.kyiv.ua