В експозиції представлені твори 28 мисткинь. Фото: Тетяна Асадчева
Організатором артпроєкту є Українська асоціація жіночих досліджень в мистецтві (UAFRA).
З середини вересня у мистецькому просторі Інститут проблем сучасного мистецтва проходить п’ятий Фестиваль сучасного жіночого мистецтва / Contemporary Women’s Art Fest-2023.
Тематикою цьогорічної експозиції стала «Алегорія сили». На думку кураторів експозиції назва виставки з’явилася не випадково, адже вона відсилає глядачів до знаменитої однойменної картини італійського художника епохи Відродження Сандро Ботічеллі, який у 1470 році створив жіночу фігуру, яка стала символом моральної стійкості та залізної волі.
В експозиції пресдтавлені твори різних технік і жанрів. Фото: Тетяна Асадчева
«Пройшло більш ніж половина тисячоліття, а цей жіночий образ залишається об’єктом захоплення та втіленням фундаментальних характеристик жіночої натури. Змінюються парадигми епох, незмірно зросла роль жінки у суспільстві, її оцінка та самооцінка. Але жіночість та впевненість йдуть поряд з професіоналізмом та надійністю…», — зазначає голова ГО «Українська асоціація жіночих досліджень в мистецтві» та кураторка проєкту Ірина Акімова.
Фестиваль сучасного жіночого мистецтва збирає чимало прихильників. Фото: Сергій Коміссаров
На думку кураторів, виставка «Алегорія сили» є своєрідними роздумами учасниць над образом сучасної жінки та її бачення світу і своєї ролі в ньому. Чи актуальний, як і раніше, сплав крихкості та сили в жіночому характері? У чому сила жінки? У чому джерело сили та натхнення? Як загалом виглядає сучасна алегорія сили?
На ці та інші питання намагалися знайти відповідь 28 учасниць проєкту, серед них як активні учасниці попередніх проєктів Фестивалю, так і нові імена.
В основі деяких робіт лежать українські народні мотиви. Фото: Тетяна Асадчева
Відвідувачі мають змогу побачити твори: Ірини Акімової, Наталі Амірової, Уляни Балан, Людмили Богайчук, Тані Василенко, Тетяни Волошиної, Альони Гром, Ганни Денисенко, Наталі Діденко, Марії Дроздової, Аліни Заманової, Наталі Зіновчук, Вікторії Карташової, Олени Куцої-Чапенко, Ксенії Малинки, Олени Морозової, Анастасії Осмоловської, Вікторії Остренко, Людмили Познянської, Олени Панченко, Ірини Прокопчук, Катерини Пятакової, Катерини Радко, Ольги Рондяк, Інни Салюк, Олесі Ткаченко, Юлії Турянської, Оксани Чепелик.
Твори Людмили Богайчук. Фото: Тетяна Асадчева
Фрагмент експозиції. Фото: Тетяна Асадчева
Фрагмент експозиції. Фото: Сергій Коміссаров
«Твори мисткинь надзвичайно цікаві та різноманітні за технікою, творчим стилем та матеріалами. У проєкті представлені: натхненний живопис, і незвичайні колажі, і авторські аплікації та авторське валяння, витончені витинанки й вишиванки, сучасні експериментальні фотороботи та діджитал арт, проникливий відео арт та скульптури. Тож інтерпретації головної теми проєкту „Алегорія сили“ є неймовірно багатогранними», — розповідають в Інституті проблем сучасного мистецтва.
Диптих Людмили Познянської «Вібрації». Фото: Тетяна Асадчева
У багатьох роботах авторки майстерно використовують фольклорні мотиви та акцентують становлення національної автентичності.
Значна частина робіт з’явилася за роки війни, тому в них багато експресії та присутній драматичний відгук нашого болю, жалю і напруги, у поєднанні з вірою та надією на перемогу.
Справжнім символом П’ятого Артфесту стала картина Ірина Акімової «Довіра», бо довіра один до одного, що як в мирні, так і в воєнний часи є запорукою нашої сили та єдності.
Мистецький проєкт триватиме до 30 вересня. Фото: Сергій Коміссаров
Нагадаємо, що Артфест Жіночого Мистецтва був започаткований у 2018 році для підтримки та промоції креативності талановитих жінок у мистецтві. За минулі роки у ньому взяли участь понад 200 мисткинь з України та інших країн.
Яким був III Артфест жіночого мистецтва,, що проходив у вересні 2020 року.
П’ятий Артфест жіночого мистецтва «Алегорія сили»
Коли: до 30 вересня, понеділок-субота з 10.00 до 18.00, неділя вихідний
Де: Інститут проблем сучасного мистецтва НАМ України, вул. Євгена Коновальця, 18д.
До теми: таємне світло: столична галерея презентує позитивний живопис сучасної художниці.
Тетяна АСАДЧЕВА, «Вечірній Київ»
Sourse: vechirniy.kyiv.ua