Якби не припинили рух поїздів метро в Києві, могли бути жертви, — Кандибор

Люди з острахом чекають робочого понеділка, адже зі збільшенням навантаження на наземний громадський транспорт, можливі затори. Щоб пасажири якомога швидше змогли доїхати з Теремків до станції метро «Либідська» на більш завантажених відрізках дороги запровадять зміни в роботі світлофорів. А на Либідській площі вже організували рух за новою схемою.

Тим часом у Київському метрополітені розробляють варіант запуску човникового руху непошкодженим тунелем на ділянці між станціями «Либідська» й «Теремки».

Що зараз відбувається на аварійній ділянці тунелю між Деміївською та Либідською? Чому про закриття шістьох станцій метро заздалегідь не попередили пасажирів? Чи закриватимуть на ремонт інші станції метрополітену?

Про це та багато іншого розповіли під час брифінгу, який провели прямо на платформі станції «Деміївська» директор Департаменту транспортної інфраструктури КМДА Руслан Кандибор, начальник КП «Київський метрополітен» Віктор Брагінський і головний інженер столичної підземки Віктор Вигівський.

Зліва направо: Віктор Брагінський, Віктор Вигівський і Руслан Кандибор

ПРО АВАРІЙНУ ДІЛЯНКУ

З кінця листопада технічні працівники спостерігали потрапляння води та виносу піску у тунелі між станціями «Деміївська» та «Либідська» на ділянці довжиною 14 метрів.

«Ця ділянка була проблемною ще під час будівництва метро. Тоді були і людські жертви, і втоплення бурового щита. Через плавуни тунель будували з двох боків, а саму середину — ручним методом. Саме на цьому стику виникло протікання. Руйнування пішло ззовні, а у тунелі з’явились тріщини та збільшився потік води», — розповів Кандибор.

Поки «латали» одні тріщини, в іншому місці з’являлись нові. Тоді Київський метрополітен звернувся до Державного науково-дослідного інституту будівельних конструкцій щодо причин протікання та можливого розвитку подій. Фахівці зробили несподіваний для всіх висновок: є загроза руйнування тунелю.

«Тому Постійна комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій КМДА прийняла рішення про зупинку руху поїздів аварійною ділянкою. Була загроза виникнення надзвичайної ситуації. Щоб зберегти людські життя та уникнути масштабніших наслідків рух поїздів зупинили на шістьох станціях», — пояснив Кандибор.

Своєю чергою Віктор Брагінський додав, що працівники цілодобово спостерігали за проблемною ділянкою, а 8 грудня після ранкового часу пік, з’явилась нова тріщина, яка несла реальну загрозу. Саме тому метрополітен негайно припинив рух поїздів на відрізку від «Либідської» до «Теремків».

Після цього, за його словами, рівень води на аварійній ділянці почав зменшуватися.

«Зараз нових тріщин і затоплення немає. Тобто були вжиті правильні заходи, завдяки яким удалося запобігти виникненню надзвичайної ситуації», — додав Кандибор.

ПРО ЧОВНИКОВИЙ РУХ

Київський метрополітен розробляє варіант запуску човникового руху непошкодженим тунелем на ділянці між станціями «Либідська» й «Теремки». Інтервал руху такого потяга становитиме до пів години.

«Треба розуміти, що один потяг вміщує півтори тисячі пасажирів, а у час-пік між „Либідською“ та „Теремками“ ми перевозимо близько 14 тисяч пасажирів на годину. Ми все це повинні врахувати, адже головне — це питання безпеки. Від завтра почнемо експериментувати. Поїзди ходитимуть без пасажирів. Тільки після цього приймемо рішення», — розповів Брагінський.

А Кандибор нагадав, що наразі для переміщення пасажирів від «Либідської» організований рух наземним транспортом. Зокрема, збільшена кількість автобусів великої місткості до 77 та до 20 тролейбусів, які слідують по маршруту від метро «Либідська» до станції «Теремки».

Шість станцій «синьої» гілки працюють як укриття

ЩО ДАЛІ?

Зараз відповідні сертифіковані установи розробляють заходи перших протиаварійних робіт. Йдеться про необхідність підсилення тунелю з середини, щоб він не деформувався. Паралельно опрацьовуються дії щодо робіт нагорі. Мова йде про стабілізацію ґрунту, гідроізоляцію та буріння паль.

«Роботи виконуватимуться поступово, після того, як буде розроблений чіткий план дій щодо ліквідації цього просідання. Орієнтовно такий обсяг робіт займе до пів року. Але ми будемо вживати всіх заходів, щоб все зробити якомога швидше», — сказав Кандибор.

Він також назвав домислами інформацію про нібито аварійність і закриття на ремонт станцій інших гілок метро. Всі вони працюватимуть у звичному режимі, а ремонтні роботи виконуватимуться за планом.

Директор Департаменту транспортної інфраструктури також зазначив, що аварійна ділянка тунелю пролягає під дорогою й ніяке капітальне будівництво над нею не велось. При цьому Кандибор закликав користуватися тільки офіційною інформацією та пообіцяв щотижня інформувати про хід ремонтних робіт.

Читайте також за темою:

«Підтоплення станціям не загрожує: про що говорили на державній комісії щодо столичної підземки».

«Попередньо, порушені умови будівництва, — Кличко про підтоплення тунелю метро».

Олександр ГАЛУХ, «Вечірній Київ»

Sourse: vechirniy.kyiv.ua

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *