За підрахунками експертів компанії UTG, середньозважений показник відвідуваності для великоформатних торговельних центрів столиці на жовтень 2022 року становив 325 осіб на 1000 кв. м GLA. У порівнянні з початком роком він знизився на 35,7%. Про це йдеться на сайті Української Ради Торгових Центрів.
Згідно з розрахунками аналітиків, відвідуваність регіональних ТРЦ Києва у 3 кварталі поточного року порівняно з 2021 роком мирного часу зменшилася на 45% з 407 до 224 осіб на день. Аналогічна ситуація спостерігається і в окружних об’єктів — їх трафік скоротився на 30% у порівнянні з довоєнним часом з 669 до 468 осіб на день.
Істотне падіння відвідуваності екперти пояснюють воєнними діями та зміною портрету споживача. Зокрема, забезпечені мешканці виїхали, натомість приїхали переселенці з малими доходами. Це призводить до невідповідності представлених брендів доходам населення.
Також кияни вимушені скоротити витрати і намагаються уникнути відвідування громадських місць та транспорту зі значним скупченням людей через можливі повітряні тривоги.
Водночас у торгові центри частіше ходять споживачі від 50-60 років. Вони звертають увагу на вигідніші пропозиції та розпродажі. Зростає й лояльність до покупок онлайн, їх частка зросла на 25%.
Експерти вважають, що відвідуваність торгових центрів поступово зростатиме. Зокрема посилаються й на відкладений попит: коли люди планують конкретні покупки, але на пізніший термін.
Кияни стали менше дивитися телевізор. На це, зокрема, вплинуло відключення електроенергії.
Марія КАТАЄВА, «Вечірній Київ»
Sourse: vechirniy.kyiv.ua