Архітектор та митець Юрій Лосицький. Фото: Борис Корпусенко
Експозиція тривала впродовж листопада у музеї «Кам’яниця Київського війта» на Подолі.
Експозиція тривала впродовж двох місяці у музеї «Кам’яниця Київського війта» на Подолі.
Знаний архітектор-реставратор, у творчому портфоліо якого відновлення Михайлівського Золотоверхого, церкви Різдва Христового на Подолі та інших знакових столичних пам’яток, досить нечасто представляє на широкий загал свої художні твори.
Церква Миколи Притиска на Подолі. Фото: Тетяна Асадчева
Головними героями картин Юрія Лосицького часто виступають унікальні зразки української церковної та оборонної архітектури різних куточків України, зокрема Київщини, Чернігівщини, Поділля.
Фрагмент експозиції. Фото: Тетяна Асадчева
Юрій Лосицький та Оксана Фісун на експозиції в Музеї. Фото: «Кам’яниця Київського Війта»
«Зібрані у стислому просторі декількох виставкових залів, вони нагадують галерею портретів у замку родовитих дворян», — розповідають куратори експозиції з музею.
Юрій Лосицький, як художник майстерно передає спокійний ритм гармонійних архітектурних форм та пропорцій, підкреслюючи сувору велич та красу пам’яток. Змальовані в реалістичному ключі, їх образи майстерно переконують предметною конкретністю та матеріальністю, які неможливо не відчути майже фізично.
Фото: Тетяна Асадчева
У своїй творчості митець віддає перевагу мотивам «чистої природи», яка часто набуває романтичного звучання.
«Виставка переконує, що територією жанрового самовизначення Лосицького — є пейзаж. Причому міських краєвидів з площами, вулицями, розгонистою забудовою, здавалося б природною для архітектора, практично немає, за виключенням хіба що кількох зразків: „Порич. Хорватія“, „Євпаторія“», зазначає директорка музею Оксана Фісун.
Церква у Сутківцях на Хмельниччині. Фото зі сторінки митця у Facebook
За її словами, архітектурний мотив у живописця швидше нагадує «портрети» взятих великим планом об’єктів-фортець, мурованих церков і дерев’яних храмів, облуплених повсякденням сучасних осель.
Окрім міських та сільських пейзажів із зображенням пам’яток, значне місце в експозиції займають твори простої та буденної тематики, як можна умовно об’єднати у серію «Дача». У цих творах, автор майстерно користуючись методами пленерного живопису, розглядає красу української природи досить прицільно, досягаючи подекуди імпресіоністичних ефектів. На думку кураторів, особливо його колористичний темперамент яскраво проявляється соковитому у зображенні літа…
Фото зі сторінки митця у Facebook
Фото зі сторінки митця у Facebook
Дерев’яна церква на Київщині. Фото зі сторінки митця у Facebook
Лосицький Юрій Геооргійович народився 8 лютого 1953 року у Києві. Закінчив Республіканську художню школу імені Тараса Шевченка (1971, Київ), Київський інженерно-будівельний інститут (1977).
Відтоді працював в інституті «УкрНДІпроектреставрація» (Київ); від 1992 — керівник власної творчої архітектурної майстерні.
Серед реалізованих проєктів: реставрація Пантелеймонівської церкви у Феофанії, Покровської церкви (обидві — 1988–90) та Микол. собору (2003–07) Покровського монастиря, Казанської церкви Флорівського монастиря (1992–94), відтворення комплексу (екон. брама з муром, дзвіниця, собор) Михайлівського Золотоверхого монастиря (1992–99), церкви Різдва Христового (2001–04) у Києві.
Спорудження Андріївської церкви у м. Вишгород на Київщині (1994–2000), Миколаївської каплиці на Подільській набережній («Церква на воді», 2002–04), музею «Духовні скарби України» (2003–08) в Києві; архітектурна частина пам’ятників Шолом-Алейхему (1995), княгині Ользі (1996), Ярославу Мудрому (1997) та захисникам кордонів України (2004) та інші.
До теми: У Могилянці стартує Фестиваль, присвячений до 300 річного ювілею Григорія Сковороди.
Тетяна АСАДЧЕВА, «Вечірній Київ»
Sourse: vechirniy.kyiv.ua