У ДСНС України розповіли нові подробиці щодо авіакатастрофи у Броварах. Вони уточнили точну кількість постраждалих через аварію гелікоптера.
Нагадаємо, сьогодні вранці близько 08:30 вертоліт, який перевозив керівництво МВС України, впав в одному з районів Броварів. Він зачепив будинок дитячого садка, через що там почалася пожежа. На той момент в установі вже були діти зі співробітниками та кількома батьками.
На борту гелікоптера знаходився міністр внутрішніх справ України Денис Монастирський, його перший заступник Євген Єнін, держсекретар Юрій Лубкович та помічники. Загалом там було дев’ятеро людей, усі вони загинули.
Пізніше голова ГУНП Харківської області Володимир Тимошко повідомив, що гелікоптер летів до Харкова. За його словами, сьогодні він мав зустріти пасажирів. Перед вильотом поговорив із ними, потім поїхав зустрічати, але дізнався про трагедію.
Що відомо про жертв і постраждалих?
Станом на 15:45 усі пошуково-рятувальні роботи завершено. У ДСНС України розповіли, що внаслідок авіакатастрофи загинули 14 осіб, серед них була одна дитина. Постраждали 25 осіб, з них 11 дітей.
Головлікар Броварської районної лікарні Валентин Багнюк в ефірі телемарафону розповів, що вісім пацієнтів уже перевели до опікового центру Києва – чотирьох дітей та чотирьох дорослих. У них діагностували від 30 до 45% опіків тіла через пожежу, яка виникла на території дитсадка.
Також постраждалим надають допомогу у хірургічному, гінекологічному відділенні та травматології. Госпіталізовані пацієнти у стабільному стані та отримують не лише допомогу лікарів, а й психологів.
Серед постраждалих була вагітна жінка, за нею наразі спостерігають лікарі гінекологічного відділення.
За непідтвердженою інформацією із соцмереж, у дитсадку загинула дівчинка зі своєю матір’ю. Після новин про катастрофу гелікоптера, до дитсадка прийшов батько та чоловік Олександр. Він повідомив, що його дружина повела молодшу дочку до дитячого садка якраз перед трагедією. Він три години не міг до них додзвонитись і в лікарні їх не знайшов.
Відкрито розслідування
Служба безпеки України відкрила провадження через падіння гелікоптера. Розглядається кілька версій, слідчі вже розпочали досудове розслідування.
Серед версій:
- порушення правил польоту;
- технічна несправність гелікоптера;
- навмисні дії для знищення транспортного засобу
Спікер командування Повітряних сил ЗСУ Юрій Ігнат розповів в ефірі телемарафону, що причини аварії гелікоптера швидко встановити не вдасться, оскільки необхідно ретельно підійти до розслідування. Він пояснив, що для цього потрібно вивчити радіообмін та технічний стан транспортного засобу, що може тривати кілька тижнів.
Що відомо про гелікоптер?
Відомо, що у Броварах впав гелікоптер французького виробництва Super Puma ЄС-225, який використовувала ДСНС під бортовим номером 54. Прес-служба служби порятунку повідомила, що цей гелікоптер неодноразово залучали до виконання завдань для транспортування особового складу до місць виникнення надзвичайних ситуацій. Цей борт найчастіше використовували, оскільки він міг перевозити велику кількість пасажирів.
Гелікоптером керували два пілоти, які мали досвід керування саме цим транспортним засобом та були підготовлені до виконання завдань за складних умов.
Також з’ясувалося, що дана модель гелікоптерів компанії Airbus Helicopters мають небезпечну вразливість – вони страждають “потенційно катастрофічним збоєм у конструкції”, про що писали європейські ЗМІ раніше.
За їхньою інформацією, такі гелікоптери іноді втрачають несучий гвинт, що призводить до трагедії. Також експерти повідомляли, що в коробці передач гелікоптера була проблема, пов’язана з пошкодженням підшипників, що також могло стати причиною катастрофи гелікоптера в деяких схожих випадках.
На такому гелікоптері в 2009 році розбилося 14 людей біля берегів Шотландії, а в 2016 році такий же гелікоптер зазнав катастрофи Норвегії, тоді загинуло 12 людей. Після цього Норвегія та Польща, яка також планувала замовити їх для себе, відмовилися від використання гелікоптерів цієї марки.
Виробник підтвердив тоді інформацію про проблеми з коробкою і заявив, що замінить деталі, щоб усунути несправність.
У 2018 році Міністерство внутрішніх справ України замовило у Франції ці гелікоптери для потреб прикордонної служби та пожежників. 34 одиниці з них мали бути новими, а 21 – 2007-2012 років випуску зі ступенем зносу 50%. Про це писали “Наші гроші”.