2023 року в Києві може з’явитися майже 2,3 нових місць для паркування автомобілів. Однак облаштовуватимуть їх за рахунок тротуарів та газонів, чим незадоволені багато городян.
Як розповіли у громадській ініціативі “Пасажири Києва”, перший заступник голови Департаменту транспортної інфраструктури КМДА Іван Шпильовий у відповідь на запит киянина Павла Постоєнка. 4 жовтня 2022 року було прийнято Програму розвитку паркувального простору міста Києва на цей рік, згідно з якою у місті облаштують 2 284 нових паркомісця.
Їх планують створити у вигляді паркувальних кишень, тобто виділять їм місце не на проїжджій частині, а на пішохідних або зелених зонах, де могли бути тротуари, газони або велодоріжки.
Програму розвитку паркувального простору приховано від громадськості. Депутат Київради Ксенія Семенова опублікувала документ у своєму Telegram-каналі, наголосивши, що її затвердив голова Військово-цивільної адміністрації, але її не розглядали на засіданнях Київради.
– Навіщо та громада та представники громади у Києві? Цікаво, що демонтувати ср*ного Пушкіна глава ВДА не може без 100 робочих груп та опитувань, – наголосила Семенова.
У “Пасажирах Києва” обурені, що чиновники ліквідують смуги громадського транспорту на бульварі Лесі Українки та Повітрофлотському проспекті, чим стимулюють мешканців столиці купувати особисті автомобілі. Це суперечить європейським практикам, згідно з якими роблять ухил на громадський транспорт та велотранспорт.
Так, через рішення відмовлятися від смуг для ГТ, облаштовувати кишені для паркування на пішохідних і зелених зонах, а також через заборону руху громадського транспорту під час повітряних тривог, у суспільства зростає потреба в особистому автомобілі. Це призведе до збільшення пробок, що позначиться на якості життя у Києві.