Департаменту культури КМДА прозвітував про роботу за 2022 рік. Фото: КМДА
Театри та музеї навчилися працювати у нових реаліях — без електрики і в режимі постійних повітряних тривог.
Київ протягом 2022 воєнного року зміг не лише зберегти культурні цінності та мережу закладів, але й забезпечив їхню результативну роботу. Про це йшлося у звіті Департаменту культури КМДА під час розширеного засідання колегії щодо підсумків творчої та фінансово-господарської діяльності Департаменту за 2022 рік.
«Минулий рік став справжнім викликом і для муніципальних закладів культури. Початок повномасштабної вiйни pociї проти України призупинив діяльність музеїв, театрів, концертних та інших закладів культури. Однак, муніципальні заклади адаптували діяльність до умов воєнного стану та відновили роботу. Культурне життя та різномаїття Києва у 2022 році відзначилось цікавими творчими проєктами та експериментами, новими рішеннями та яскравими знахідками в цих складних умовах воєнного часу.
Наші колективи активно презентували свою творчість для військових в реабілітаційних центрах та госпіталях, волонтерів і переселенців. Значна частина мистецьких заходів та творчих акцій була благодійною та спрямовуваною на підтримку ЗСУ», — розповіла «Вечірньому Києву» голова постійної комісії Київради з питань культури Вікторія Муха (фракція «УДАР»).
Вікторія Муха
Заклади культури навчилися працювати у нових реаліях — попри повітряні тривоги та постійні відключення електроенергії.
Так, минулого року столичні театри представили 57 прем’єр, показали 2502 платні вистави (переглянули 256 503 глядачі) і 79 благодійних (відвідали 10 907 осіб). Всі вистави презентували державною мовою.
Концертні колективи створили 28 мистецьких проєктів, провели 334 концерти (201 з них — благодійні). Загалом концерти побачили 121,72 тисячі глядачів.
«Київкінофільм» провів 13,6 тисячі сеансів, які переглянули 171,4 тисячі осіб.
За воєнний рік послугами бібліотек скористалися майже півмільйона осіб, а музеї представили приблизно дві сотні виставок.
А Київський зоопарк під час війни надав прихисток понад 400 особинам різних видів, які прибули з гарячих точок і тимчасово окупованих територій.
Особливої уваги заслуговує новорічна ялинка, яку встановили за кошти приватного сектору. Попри те, що вона була втричі менше, ніж у попередні роки, новорічна ялинка на Софійській площі потрапила до п’ятірки найкращих різдвяних дерев світу у відповідному щорічному рейтингу від BBC News
А після її демонтажу ініціатори встановлення ялинки влаштували благодійний розпродаж ексклюзивних прикрас для збору коштів на «Армію дронів» (платформа UNITED 24), які допомагатимуть ЗСУ моніторити лінію фронту.
«Війна визначила основні завдання для галузі культури: підкреслювати нашу ідентичність, створювати нові сенси, надихати захисників та захисниць до нових звершень, давати розраду тим, хто втратив рідних та домівки, лікувати душевні рани», — сказала заступниця голови КМДА Ганна Старостенко.
Ганна Старостенко
Велике значення мала діяльність столичних митців за кордоном. Наприклад, театри долучилися до проєктів, що розповідають про Україну на міжнародних сценах Латвії, Польщі, Австрії, Німеччини, Великої Британії та ін. країн Європи, розповів директор Департаменту культури КМДА Сергій Анжияк. Аналогічну діяльність проводили київські музичні, фольклорно-етнографічні ансамблі, хори тощо.
Сергій Анжияк
«Активізація міжнародної діяльності є надзвичайно важливою. Ми знаємо про імперський вплив, який протягом століть стояв на заваді української культури. Нам треба популяризувати її за кордоном. Нам є, чим пишатися. Ми коли говоримо про культуру, то ми створюємо імідж України, щоб наші партнери та люди, які за кордоном, розуміли, що Україна — держава з унікальною культурою.
Хочу висловити свою безмежну вдячність усім, хто минулого року тримав та продовжує тримати культурний фронт, дарував світло у темний, складний час та лікував душі мистецтвом!», — підкреслила Вікторія Муха.
Раніше про свою роботу відзвітувало Управління туризму та промоцій КМДА. Через повномасштабне вторгнення росії в Україну туризм у Києві змушений змінити курс своєї роботи. Тож основний акцент зробили на збільшенні впізнаваності української столиці за кордоном.
Юлія СЕРГЕЄВА, «Вечірній Київ»
Sourse: vechirniy.kyiv.ua