Дивовижні кольорові офорти та бестіарій: чим цікава виставка Романа Романишина

В центрі сучасного мистецтва «Білий світ» розпочалася персональна експозиція «Метроном», яку представив сучасний митець, львів’янин Роман Романишин.

Художник створює картини в техніці олійного живопису на полотні, та левкасу на дерев’яній основі. У царині скульптури автор працює з такими матеріалами як бронза, камінь, дерево. Його скульптурні твори часто є кінетичними.

Скульптура «Метроном», що є також уособленням протитанкового їжака. Фото: FG Kyiv Art Go

На думку мистецтвознавців, авторська мова художника — це синтез традицій: європейської, національної, регіональної, а також сучасних культурних кодів.

За словами Романа Романишина, експозицію він планував представити ще минулого року, однак з певних причин її довелося перенести на деякий час. Але у лютому цього року, початок повномасштабного вторгнення докорінно змінив життя українців, не винятком став і сам митець.

Серія робіт присвячена етносам України. Фото: галерея «Білий Світ»

Фото: галерея «Білий Світ»

«Метроном дуже подібний до маятника, що є частиною годинникового механізму для відліку часу. Метроном — це маятник, перевернутий „догори дриґом“. З тією різницею, що коливання маятника спричинене силою природної гравітації планети, а коливання метронома — внутрішнім механізмом і силою стиснутої до максимуму пружини. А щодо „догори дриґом“, то це, зрештою, стосується майже всього у нашому житті сьогодні», — розповідає митець.

Для створення робіт у воєнний час майстру довелось користуватися не звичними матеріалами, а підручними засобами: в хід пішли дошки, шнурки, каміння, старий метал, цвяхи, вогонь, вода і все, що тільки можливо.

Підтримати митця прийшли його колеги-митці. Фото: FG Kyiv Art Go

За цей час він докорінно переглянув те, що хотів представити в експозиції, зробивши влучні акценти на тому, що сьогодні є актуальним для нашого суспільства. Таким чином виставка поповнилася картиною «Соняшник», що є своєрідним натяком на те, як з окупанта можна перетворитися на «хорошого росіянина», або ж іронічна серія Zoo (Зоопарк), де кожен з (анти)героїв має свій досить впізнаваний образ.

Серія робіт «Зоопарк» Фото: Тетяна Асадчева

Фото: Тетяна Асадчева

Фото: FG Kyiv Art Go

Фото: FG Kyiv Art Go

«Скульптурна композиція, яка дала назву виставці на виставці „Метроном“, навіяна образом звичайного протитанкового „їжака“. Цих їжаків безмежна кількість по всій країні, на всіх дорогах і перехрестях. Є таке суто українське слово „наїжачитись“. Воно означає бути дуже злим і готовим до помсти. Так-от, це композиція про дуже наїжачену Україну», — зауважує автор.

Більшість творів в експозиції «Метроном» створені протягом останніх трьох років. В них автор вклав певне відчуття самотності та ізольованості часів пандемії, карантинну замкненість у чотирьох стінах, а серія «ETHNO.UA», розпочата у 2021 році, була завершена вже під час війни.

Фото: Роман Романишин

Одна з найбільш ранніх робіт з виставки була створена ще у 2010 і має назву «Кордон», де головна фігура стоїть білі вікна, неначе розп’ята на хресті. На думку кураторів експозиції, твір є надзвичайно співзвучний та актуальний у наші воєнні часи, хоча був створений у далекому мирному минулому.

Центральне місце цієї виставки посідають неповторні, впізнавані з першого погляду кольорові офорти Романа Романишина. Вони представлені в окремій експозиції та об’єднані за серіями під назвами «Вдома», «Кабінет», «Острів» та ««ETHNO.UA», де втілені колоритні образи різних українських народностей: гуцулів, подолян, верховинців, слобожан, полтавців та інших.

Серія вин. Фото: Тетяна Асадчева

Автор без перебільшення вважається одним з найвідоміших графіків Європи, що займаються саме кольоровим офортом (глибокий друк). Міжнародне визнання як графік, Роман Романишин здобув за віртуозне володіння технікою кольорового офорта, друкованого в три дошки.

На думку мистецтвознавців, секрет успіху митця криється в особливому поєднанні багатого власного внутрішнього світу, нескінченного поля спогадів, сформованого на рівні дитячих уявлень, з глибоко індивідуальними переживаннями актуальних подій сьогодення.

Фрагмент експозиції. Фото: Тетяна Асадчева

Фрагмент експозиції. Фото: Тетяна Асадчева

На думку співзасновниці галереї «Білий Світ» Тамари Янович, своєрідним ключем до розгадки творчості митця є текст, написаний ним до унікального монографічного видання «Terra» (2014).

Він сам працював над концепцією цієї публікації, розділяючи свої праці на три підрозділи — філософські субстанції «Ріка», «Гора» і «Дорога».

Побачити виставку можна до 18 грудня. Фото: Тетяна Асадчева

Надзвичайно влучною для його творчості є наведена ним характеристика першої:

»… За давно писаними правилами вона (Ріка) не дозволяє входити двічі, тому не дає шансу на повтори й забороняє дублі»…

Роботи митця знаходяться в музейних та приватних збірках багатьох країн світу (понад 50 персональних виставок та понад 300 міжнародних). Лауреат численних престижних міжнародних нагород та відзнак. Член міжнародного мистецького об’єднання «Art-Diagonal» (Австрія).

Коли: до 18 грудня

Де: вул. Євгена Чикаленка, 21а

Розклад роботи галереї: ср.-нд. — 11:00-19:00; пн.-вт. — вихідні.

Вхід вільний

Тетяна АСАДЧЕВА, «Вечірній Київ»

Sourse: vechirniy.kyiv.ua

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *