ДП "Білгород-Дністровський морський торговельний порт". Фото: ФДМУ
Зернотрейдингова та суднобудівна компанія “Нібулон” не планує брати участь в аукціоні з приватизації Білгород-Дністровського морського порту, яка відбудеться 16 вересня зі стартовою ціною активу в 89 млн грн. Про це представники компанії розповіли в коментарі для Delo.ua.
В “Нібулоні” уточнюють, що компанія не братиме участь в приватизаційному аукціоні 16 вересня, оскільки більше не розглядає покупку цього активу.
Раніше видання Liga.net зазначало, що приватизацією Білгород-Дністровського порту цікавляться ТОВ “МСП Ніка-Тера” Дмитра Фірташа, олієекстракційний завод “Потоки” Вадима Єрмолаєва та “Нібулон” Андрія Вадатурського.
Аукціон стане десятою спробою продати Білгород-Дністровський порт у рамках малої приватизації. Раніше Delo.ua вже вивчало причини невдалих спроб приватизації Білгород-Дністровського порту. Зокрема, через наступні фактори:
Підписуйтесь на Telegram-канал delo.ua
- Порт має заборгованість у розмірі 121 млн грн, в тому числі перед бюджетом та по зарплатні працівникам. Вимога погасити цю заборгованість як умову продажу відлякує потенційних інвесторів, оскільки це збільшує фінансові ризики та витрати на придбання активу;
- Міст через Дністровський лиман пошкоджений через військові дії, що унеможливлює суднозахід в акваторію порту. Відсутність днопоглиблювальних робіт обмежує тоннажність суден, які можуть заходити в порт, що робить його менш привабливим для великих агрохолдингів, які експортують продукцію до Азії.
Хоча порт має значну територію та технічну базу, що дозволяє розширити його потужність, обмежена тоннажність суден та проблеми з інфраструктурою роблять його менш привабливим для українських агрохолдингів. Іноземні інвестори, попри інтерес до інвестицій в Україну, можуть бути стримані через військові ризики та необхідність значних вкладень у модернізацію порту.
Про Білгород-Дністровський морпорт
Білгород-Дністровський морський торговельний порт – міжнародний універсальний транспортний вузол, що спеціалізується на перевантаженні лісових, сипучих, будівельних та зернових вантажів, а також залізорудних окатків та металопродукції. Перевалка здійснюється як з сухопутних видів транспорту на морські судна, так і у зворотному напрямку.
Єдиний майновий комплекс розташований на території площею 64,4 га. Він складається з 59 га основної виробничої території порту у місті Білгород-Дністровський та 5,4 га території портового пункту Бугаз, розташованого в селищі Затока. Загальна площа будівель становить 31,3 тис. кв.м.
Захід суден здійснюється підхідним каналом морської частини Дністровсько-Царгородського гирла довжиною 1,5 км і Дністровсько-Лиманської частини – 14,5 км. Глибина підхідного каналу становить 3.0 м (паспортна 3.5-4.5 м).
Порт має розвинену інфраструктуру, власні залізничні колії, а також інженерні мережі: водопровід, теплотрасу, кабельні лінії 0,4 кВт та високовольтні лінії потужністю 10 кВт.