Ан-14 у майбутньому стане окрасою колекції. Фото: Музей авіації
У Музеї авіації реставрують останній в Україні екземпляр літака АН-14 «Бджілка».
Через воєнний Державний музей авіації ім О.К. Антонова працює у закритому режимі, без відвідувачів. Але тривають роботи із реставрації рідкісних експонатів.
Зокрема, музейники показали фотографії рідкісного літака, який поповнив експозицію минулого року, напередодні повномасштабного вторгнення.
«Цей пост мав бути написаний 24 лютого 2022 року, тому що ввечері 23-го на територію музею було перебазовано експонат, на який ми полювали більше 10 років. Але тоді московське вторгнення порушило наші плани. А сьогодні ми про нього пишемо, тому що 14 березня 1958 року в Києві цей літак вперше здійнявся в повітря. Мова йде про останній в Україні екземпляр літака АН-14 „Бджілка“», — пояснюють у музеї.
Прибуття літака до Музею. Фото: Музей авіації
Стан літака є далеким до експозиційного, бо, фактично, його отримали у розібраному стані. Протягом 2022 року реставратори склали літак, наче конструктор, але роботи попереду ще дуже багато.
У майбутньому ця «Бджілка» посяде почесне місце серед інших літаків ДКБ Антонова.
Попереду у майстрів музею ще чимало роботи. Фото: Музей авіації
Цей легкий транспортний літак короткого зльоту і посадки, був розрахований на експлуатацію з непідготовлених ґрунтових майданчиків.
Перший політ АН-14 здійснив 14 березня 1958 року з аеродрому Святошин. Перша публічна демонстрація літака відбулася в липні 1958 року на виставці досягнень народного господарства України в Києві.
Як розповідають у музеї, АН-14 чудово підходив для експлуатації на величезній кількості жахливих провінційних аеродромів, був «заточений» під виконання військових спецзавдань, заслужив у пресі масу схвальних відгуків і дуже подобався льотчикам. Генеральний конструктор Олег Антонов, дуже тепло ставився до своєї «Бджілки», назвав її «Попелюшкою».
При цьому в цивільній авіації він майже не використовувався, а у військовій служив на другорядних ролях. Зрештою про літак майже забули.
Ан-14 міг злітати із ґрунтових майданчиків
До слова, у музеї також реконструюють ще один рідкісний літак — фронтовий бомбардувальник Іл-28. Він був побудований у 1953 році і після завершення служби декілька десятиліть стояв як пам’ятник біля аеродрому Буялик в Одеській області.
Поки музей зачинений, охочі мають змогу роздивитися його експонати онлайн.
Наталка МАРКІВ, «Вечірній Київ»
Sourse: vechirniy.kyiv.ua