У Національній філармонії розпочинається триденний «Kyiv Baroque Fest»: що послухати

Ольга Шадріна-Личак виконає барокові твори для клавесина. Фото: Національна філармонія України

Це новий експериментальний проєкт колективу, створений з урахуванням високого попиту серед шанувальників класичної музики на виконання у Києві творів епохи бароко.

З 15-17 листопада у Києві відбудеться музичний фестиваль «Kyiv Baroque Fest», започаткований колективом Національної філармонії України.

Однією з ключових його ідей є посилення взаємозв’язків між Україною та іншими європейськими та світовими культурами, ща має сприяти, зокрема, появі нових форматів, несподіваних ракурсів та тем, освітніх ініціатив, музичних творів та виконавців.

«У такий спосіб ми прагнемо розширити уявлення про музику минулих епох, презентуючи її, як частину сучасної, живої та динамічної культури», — розповідають ініціатори проведення фестивалю.

Михайло Швед- керівник Національної філармонії розповів про майбутній фестиваль. Фото зі сторінки М. Шведа у Facebook

За словами в.о. директора Національної філармонії, композитора Михайла Шведа, започаткуванню Kyiv Baroque Fest передувало опитування серед шанувальників класичної музики та глядачів, що проводилося навесні цього року.

«Поряд з традиційно високим запитом на твори українських композиторів, ми, несподівано для себе, отримали від наших глядачів і чималу кількість відгуків та побажань на виконання творів різних композиторів епохи бароко, що наразі є надзвичайно популярним напрямом сучасного музичного світу, але в Україні досі залишається маловідомою широкій глядацькій аудиторії…», — зазначив Михайло Швед.

За його словами, спочатку колектив планував провести повноцінний фестиваль, насичений різноманітними мистецькими подіями, однак враховуючи нинішню ситуацію в країні, від цієї ідеї, на жаль, довелося відмовитися.

Цьогорічний фестиваль складатиметься з трьох подій, що поєднують французьку та українську музику.

«Тож, можемо сподіватися на нові досвіди, що спонукатимуть осмислювати власний спадок у контексті світового, надаючи йому сучасного звучання та поширюючи знання та уявлення про музику минулих епох як сучасний досвід, релевантний нашим сподіванням, прагненням та мріям», — зазначають у Національній філармонії України.

Фестиваль складається з трьох музичних подій і є експериментальним проєктом колективу. Фото: Національна філармонія України

Фестиваль 2023 року закономірно зосереджено на постаті одного з найбільш яскравих та потужних композиторів XVIII століття — Жана-Філіпа Рамо, якому цьогоріч виповнюється 340 років.

«Це не формальний ювілей. Адже постать Рамо чим далі, тим потужніше розкривається як надзвичайно яскрава, масштабна та захоплива, презентуючи численну кількість різних граней його діяльності, а також проявляючи кількість рецепцій, що у різні часи актуалізовували той чи інший контекст творчості митця», — розповідають в Національній філармонії України.

Цьогоріч колектив філармонії вирішив розкрити творчість цього видатного композитора через тему «Галантних Індій» — одного з найбільш відомих музичних творів свого часу, прем’єра якого відбулася у 1735 році.

«Усвідомлена крізь рамку постколоніальної теорії та утворюваної нею іронічної дистанції, у фестивалі вона постає як тема „Галантних Європ“, серед яких природно опиняється й Україна», — зазначають у Національній філармонії.

Також значна увага у програмі фестивалю присвячена постаті українського композитора епохи бароко Дмитра Бортнянського.

«Така паралель виникає невипадково. Адже, по-перше, обидва композитори працюють у галантному стилі, по-друге, серед творів Бортнянського маємо французькі музичні драми, що свідчить про впливовість французької музичної традиції на творчість митця…», — розповідають організатори фестивалю.

Також у Національній філармонії висловили сподівання, що виконання творів епохи бароко сприятиме інтересу у глядачів в аутентичному виконавстві цієї музики.

ПРОГРАМА KYIV BAROQUE FEST

15-17 листопада 2023

Афіша концерту. Фото: Національна філармонія України

15 листопада, 19:00

Національна філармонія України

Pour deux / Для двох

Ольга Шадріна-Личак, клавесин

Анна Іванюшенко, клавесин

Солістка Анна Іванющенко (клавесин). Фото: Національна філармонія України

Програма:

Максим Березовський (1745 — 1777). Соната для скрипки і клавесину C-Dur в 3-х частинах: 1. Без назви; 2. Grave; 3. Menuetto con 6 Variazioni. Транскрипція для двох клавесинів Марека Топоровського.

Жан-Філіп Рамо (1683 — 1764). Сюїта з опери-балету «Галантні Індії»: 1. Увертюра; 2. Менует; 3. Тамбурин; 4. Ніжна арія Троянди; 5. Арія африканських рабів; 6. Дикуни; 7. Чакона. Транскрипція для двох клавесинів Яна Сілеманна.

Георг Філіп Телеман (1681 — 1767). Концерт a-moll в 4-х частинах (TWV 52:a2): 1. Gravement; 2.Vistement; 3.Largement; 4.Vivement. Транскрипція для двох клавесинів Марека Топоровського.

Йоган Людвіг Кребс (1713 — 1780). Концерт для двох клавесинів a-moll в 3-х частинах (Krebs-WV 480): 1. Allegro; 2. Affettuoso; 3. Allegro.

Дмитро Бортнянський (1751 — 1825). Соната для клавесину F-Dur в одній частині (Allegro). Транскрипція для двох клавесинів Ольги Шадріної-Личак.

Афіша концерту. Фото: Національна філармонія України

16 листопада, 18:00

Vere Music Fund

Les Rêveurs / Мрійники

Барокова майстерня: концерт та дискусія за участі випускників, асистентів-стажистів та студентів спеціальності та факультативу «Клавесин».

Вхід за запрошеннями (MUSIC HUB: Київ, вул. Малопідвальна, 21/8), але реєстрація у google-формі обов’язкова за посиланням

Учасники: Паола Прокопенко, Маргарита Вєтрова, Анастасія Скрябіна, Дмитро Шевченко, Дарія Кривушина, Владислав Абельмас, Марк Іваницький, Тиміш Мельник, Олександр Олійник, Максим Поплінський, Олеся Мельницька, Тимофій Ілюхін, Марина Гордієнко, Олександр Чорний

Йоган Себастіан Бах (1685 — 1750). Алеманда з Французької сюїти Es-Dur (BWV 815). Виконує Тимофій Ілюхін (4 курс, акордеон).

Олег Безбородько (нар. 1973). Le Tombeau d’un Amour (2006). Виконує Паола Прокопенко (клавесин, творча аспірантура).

Жан-Анрі Д’англєбер (1629 — 1691). Безтактова прелюдія d-moll. Виконує Маргарита Вєтрова (клавесин, творча аспірантура).

Жозеф-Нікола-Панкрас Руайє (1705 — 1755). «L’Aimable» (Чуттєва). Виконує Анастасія Скрябіна (асистентура-стажування, камерний ансамбль).

Йоган Себастіан Бах (1685 — 1750). Токата c-moll (BWV 911). Виконує Дмитро Шевченко (асистентура-стажування, фортепіано).

Золтан Алмаші (нар.1975). «Ода» (2009). Виконує Дарія Кривушина (випускниця 2023 року, фортепіано).

Жан-Філіп Рамо (1683 — 1764). «Les Sauvages» (Дикуни), «L’Egyptienne» (Єгиптянка). Виконує Владислав Абельмас (магістр першого року, фортепіано).

Жозеф-Нікола-Панкрас Руайє (1705 — 1755). «La marche des Scythes» (Марш Скіфів). Виконує Марк Іваницький (магістр першого року, фортепіано).

Дмитро Бортнянський (1751 — 1825). Соната F-Dur в одній частині

(Allegro). Виконує Тиміш Мельник (4 курс, фортепіано).

Доменіко Скарлатті (1685 — 1757). Три сонати: A-Dur (К 322), d-moll (К 213), g-moll (К 433). Виконує Олександр Олійник (2 курс, фортепіано).

Йоган Якоб Фробергер (1616 — 1667). Токата d-moll. Виконує Максим Поплінський (магістр першого року, композитор).

Жозеф-Нікола-Панкрас Руайє (1705 — 1755). «Tambourin», SuitedesMatelots (Тамбурін з Сюїти Моряків). Виконує Олеся Мельницька (магістриня першого року, акордеон).

Йоган Якоб Фробергер (1616 — 1667). «Plaintefaite à LondrespourpasserlaMelancholie», Partitaa-moll, FbWV 630 (Ламентація, написана в Лондоні, щоб розвіяти меланхолію з Партити a-moll). Виконує Марина Гордієнко (випускниця 2022 року, музикознавиця).

Франсуа Куперен (1668 — 1733). «Les Barricades Mystérieuses» (Таємничі перешкоди). Виконує Олександр Чорний (аспірант першого року, композитор).

Після концерту — дискусія на тему: «Що змінює клавесин та старовинна музика у житті музиканта».

17 листопада, 19:00

Національна філармонія України

Triste Joie / Сумна радість

Liatoshynskyi Capella: Early Music Ensemble

Афіша концерту. Фото: Національна філармонія України

У програмі концерту старовинна клавесинна музика

Наталія Хмілевська (сопрано), Олеся Люба (сопрано), Мирослав Дубинецький (тенор/контратенор), Денис Крутько (тенор), Костянтин Ленчик (бас);

Тетяна Андрієвська (скрипка), Тетяна Нгуен (скрипка), Тетяна Гречанівська (віолончель), Ігор Тарновецький (теорба), Наталія Фоменко (клавесин), Дмитро Третяк (контрабас)

Капела Б.Лятошинського. Фото: Національна філармонія України

Програма:

Роберт де Візе (1650 — 1733). Prélude et Allemande з «Livre de guittarre, dédié au roy» з «Suite en la mineur».

Себастьєн Ле Камю (1610 — 1677). «On n’entend rien dansce bocage» / «У цьому гаю нічого не чути» з «Airs à 2 et 3 parties», Book I: No. 30 (1661).

Жан-Батіст Сенайє (1687 — 1730). Соната g-moll для скрипки і басо-контінуо: Preludio, Allemanda, Adagio, Gavotta, Op. 1 № 6 (1710).

Мішель Ламбер (1610 — 1696). «Vos mépri schaque jour» / «Ти нехтуєш мною щоденно» з «Airs à une, II. III. et IV. parties avec la basse-continue».

Жак Дюфлі (1715 — 1789). П’єси для клавесина: La Forqueray (Rondeau), Médée (Vivement et fort), Chaconne з III та IV Livre Pièces de Clavecin (Paris).

Марк Антуан Шарпантьє (1643 — 1704). «Sans frayeur dans ce bois / «Без страху блукаю лісом», Chaconne (H 467).

Жан-Фері Ребель (1666 — 1747). Violin Sonata No.7 in g-moll «L’imortelle»: Allemande, Courante, Sarabande, Gigue (1712).

Марк Антуан Шарпентьє (1643 — 1704). «Amor vince» / «Любов перемагає». Pastoraletta (H.492).

Квитки на події можна придбати на сайті Національної філармонії України.

Нагадаємо, що директор філармонії Михайло Швед в інтерв’ю інтернет-виданню «Вечірній Київ» зазначив, що «З початком війни попит на українську музику зріс та досі надзвичайно актуальний».

До теми: афіша концертів Національної філармонії на листопад.

Тетяна АСАДЧЕВА, «Вечірній Київ»

Sourse: vechirniy.kyiv.ua

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *