Анастасія Шевченко у ролі Емми Боварі та артисти балету. Фото: Олександра Злуніцина
Одноактна вистава створена за мотивами відомого романі Гюстава Флобера.
Днями у Національній опері України відбудуться прем’єрні покази сучасного неокласичного балету «Мадам Боварі» у постановці заслуженого артиста України, провідного соліста балету Віктора Іщука.
Це вже третя постановка артиста, як балетмейстера, втілена на сцені рідного театру. Ще у 2021 році, під час І Міжнародному фестивалю Ballet UA, Віктор Іщук з величезним успіхом представив свій балет «Широко заплющені очі», а за рік він створює неокласичну виставу у жанрі сатиричної «Доктор Фауст».Також постановник з величезним успіхом виконав головні партії у створених ним виставах.
В основі сюжету лежить трагічна історія Емми Боварі. Фото: Олександра Злуніцина
Обидві вистави створені на збірну музику видатних світових композиторів різних епох.
Віктор Іщук розповів, що над ідею створення балету» Мадам Боварі» у нього з’явилася цього року. Спочатку народився дует головних героїв, потім сольні фрагменти.
Через мову тіла, балетмейстер розповідає трагедію головних героїв безсмертного роману Гюстава Флобера, зокрема любовні переживання Емми, її розчарування у подружньому житті та у коханні. Також Віктор Іщук зумів передати у хореографії й переживання Шарля Боварі та трагічну приреченість його стосунків з дружиною.
«Мадам Боварі» -це третя робота Віктора Ішука у якості балетмейстера-постановника. Фото: Олександра Злуніцина
«Головна особливість хореографії цього балету в тому, що вона по ходу сюжету немов би ущільнюється, стає більш насиченою, навіть, можна сказати, грубішою. Цей метод я використав, щоб показати в динаміці, як розвивається депресивний стан Емми Боварі, який в результаті призвів її до самогубства. І все це дуже акцентовано відображається в музиці», — розповідає Віктор Іщук.
За словами постановника, у роботі над виставою значну роль відіграв підбір музичного матеріалу для нового балету. Над вибором творів Віктор Іщук працював разом з головним диригентом театру Миколою Дядюрою, який має величезний досвід у виконанні не лише оперної, але й симфонічної та камерної музики.
У виставі відсутні декорації, Фото: Олександра Злуніцина
У виставі звучать такі відомі музичні фрагменти, як друга частина Симфонії №2 Густава Малера, перша частина Симфонії №103 Франца Йозефа Гайдна, знаменита Пасакалія Георга Фрідріха Генделя, яка була переписана для симфонічного оркестру, вальс Моріса Равеля та етюд мі-мажор, опус 10 Фредеріка Шопена.
Диригентом вистави є Сергій Голубничий, який багато працював над створенням цієї постановки, щоб зробити виставу більш яскравою в музичному плані.
Ще однією цікавою особливістю нової вистави — це відсутність декорацій. Уся драматургія вистави майстерно передається завдяки світловим ефектам та чорних полотен, які змінюють сценічний простір, створюючи потрібні акценти у сценічному розвитку подій.
Прима-балерина Наталія Мацак дебютує у головній ролі 1 грудня. Фото: Олександра Злуніцина
Над образом головної героїні твору Емми Боварі працювали дві прими-балерини театру: Наталія Мацак та Анастасія Шевченко.
«Наша вистава — це хореографічна історія за мотивами роману Флобера. Тому було важливо передати образ Емми Боварі у стилі сучасної хореографії, щоб глядачі зрозуміли та відчули трагічну долю цієї героїні…» — зазначає прима-балерина Наталія Мацак.
За її словами, зміст вистави є набагато ширшим за трагедію цієї героїні, вона порушує актуальні проблеми жінок у соціумі.
Також Наталія Мацак розповіла, що постановка надзвичайно насичена хореографічним «текстом», оскільки героїня впродовж години знаходиться у безперервному русі на сцені, набуваючи динаміки наприкінці вистави.
«Ця постановка перекликається з балетом „Широко розплющені очі“, яку теж поставив Віктор Іщук. З одного боку, „мова“ нам знайома, а з іншого — у цьому балеті вона дуже насичена різними хореографічними акцентами, тут немає пауз, мізансцен. У „Мадам Боварі“ все заповнено пластичним і хореографічним „текстом“», — зазначила Наталія Мацак.
Прима-балерина Анастасія Шевченко виконає роль Емми 3 грудня. Фото: Олександра Злуніцина
Її колега Анастасія Шевченко розповідає, що під час роботи над балетом вона звернулася до першоджерела — роману Гюстава Флобера, де уважно вивчила характер цієї героїні.
«Для мене Емма — жінка-мрійниця, яка шукала ідеальне кохання, яке б зробило її життя більш яскравим, однак так його і не знайшла. Це історія про долю жінки, яка розчаровується у житті, а тому накладає на себе руки…», — зазначає Анастасія Шевченко.
Афіша події. Фото зі сторінки театру
Прем’єрні покази вистави відбудуться 1 та 3 грудня. Також у ці дні глядачі матимуть можливість побачити також виставу «Широко заплющені очі» за участі балетмейстера-постановника Віктора Іщука.
Дійові особи та виконавці вистави 1 грудня: Наталія Мацак (Емма Боварі), Сергій Кривоконь (Шарль Боварі), Євген Логвиненко (Родольф Буланже), Руслан Авраменко (Пан Лере, торговець, кредитор), Андрій Скляр (Пан Оме, аптекар).
Дійові особи та виконавці 3 грудня: Анастасія Шевченко (Емма Боварі), Іван Авдієвський (Шарль Боварі), Євген Логвиненко (Родольф Буланже), Микита Кайгородов (Пан Лере, торговець, кредитор), Олексій Нестеров (Пан Оме, аптекар).
Диригент-Сергій Голубничий.
Нагадаємо, що у Національній опері нещодавно представили яскраву українську оперу для дітей «Кіт у чоботях». ФОТО.
Тетяна АСАДЧЕВА, «Вечірній Київ»
Sourse: vechirniy.kyiv.ua