Виконання твору «Осяяні чорним сонцем».Фото: Олександра Злуніцина
У головному музичному театрі столиці представили програму до першої річниці від початку повномасштабного вторгнення російських військ в Україну.
Захід традиційно розпочався з виконання Національного гімну України, який співали усі присутні у глядацькій залі, продемонструвавши неабияку єдність та незламність.
Нинішні воєнні реалії та героїчний супротив нашого народу втілилася у програмі концерту.
У першій частині концерту прозвучала масштабна сцена «Запорізька Січ» з героїко-історичної опери Миколи Лисенка «Тарас Бульба». Тривалий час ця знакова для українського оперного мистецтва вистава розпочинала театрально-концертний сезон у театрі, проте на сьогодні, на жаль, вона пішла у небуття…
Фрагмент з опери Миколи Лисенка «Тарас Бульба». Фото: Олександра Злуніцина
Вистава є героїко-історичним епосом українського народу. Фото: Олександра Злуніцина
В основі сюжету закладена історія козака — полковника Тараса Бульби, який понад усе любить та цінує свободу. Він став уособленням української мужності, героїзму та зразком лицарської честі.
У концерті його образ створив відомий бас Тараса Штонда, який вкотре продемонстрував бездоганне володіння голосом, неабиякий артистизм та високу виконавську культуру.
Як і у творі Миколи Гоголя, що став основою лібрето для однойменної вистави, так і в музиці Миколи Лисенка центральне місце посідає сцена «Запорізька Січ», де втілюються і актуальні на сьогодні цінності: любов до рідної землі, боротьба за її волю, звеличення подвигу козацтва, героїзм козаків у боротьбі за українську незалежності.
Синів Тарас Бульби відважного Остапа та мрійливого Андрія майстерно втілили Олександр Мельничук та Дмитро Кузьмін.
У другому відділенні прозвучала хорова симфонія Євгена Петриченка. Фото: Олександра Злуніцина
Продовженням вечора стала хорова симфонія сучасного композитора Євгена Петриченка «Осяяні чорним сонцем» у восьми частинах для мішаного хору, дримби, глюкафону, калімби та шаманського бубна.
Прем’єра твору відбулася у 2021 році у Покровську на Донеччині, однак на сцені Національної опери України він виконувався вперше.
Ідея твору пов’язана зі звуками Донбасу, як складової української культури краю. Партитуру твору доповнюють традиційні народні інструменти — дримба, калімба, бубон, сопілка. Є тут і звуки війни.
У сифонії композитор змалював український Донбас. Фото: Олександра Злуніцина
На думку автора, музика симфонії відкриває слухачам незнаний український Донбас, що постає через поезію Миколи Чернявського та Василя Стуса та інших відомих діячів…
Показово, що життєвий і творчий шлях автора також тісно пов’язаний з Донеччиною.
Зворушливе соло «Повертайся, будь ласка, живим» прозвучало у виконанні Людмили Циган. ЇЇ оксамитове, тепле та насиченого тембру мецо-сопрано стало уособленням української матері та жінки, які з нетерпінням чекають своїх рідних-захисників.
У творі звучала поетичні рядки Василя Стуса. Фото: Олександра Злуніцина
Співає Людмила Циган. Фото: Олександра Злуніцина
Цю зворушливу сцену доповнювали світлини сучасних українських воїнів, в обіймах близьких…
Концерт завершився спільним виконанням духовного гімну України «Боже великий, єдиний, нам Україну храни», що об’єднав артистів та глядачів. Це посилювало відчуття впевненості у нашій Перемозі та у майбутньому процвітанні нашої держави.
До теми: «Лютий: грані незламності» — у Києві просто неба показують виставку про оборону столиці.
Тетяна АСАДЧЕВА, «Вечірній Київ»
Sourse: vechirniy.kyiv.ua