Нещодавно в Трапезній палаті Храму Святих Антонія та Феодосія Печерських відбувся концерт класичної музики в виконанні ансамблю Kyiv Baroque Consort, створеного на базі вокальної групи «Благовість» (художній керівник — народна артистка України Тетяна Кумановська)
Музичний захід об’єднав на одній сцені українських музикантів під керівництвом італійської диригентки Нансі Мілезіс Романо, яка опікується інтеграцією української культури в європейський та світовий культурний простір, розширення міжнародних зв’язків і популяризацію українського мистецтва.
Виступ Ростислава Карандєєва та міністра місцевого самоврядування Мальти Оуена Боннічі. Світлина надана організаторами проєкту
Концерт відбувся за участю міністра місцевого самоврядування Мальти Оуен Боннічі, координаторки з комунікацій Берніс Фарруджіа та т.в.о. міністра культури та інформаційної політики Ростислава Карандєєва.
У програмі концерту прозвучали два духовних твори: «Стабат Матер» італо-мальтійського композитора епохи бароко Джіроламо Абоса (1715-1760) та знаменита меса «Gloria» геніального Антоніо Вівальді (1678-1741).
У концерті звучали твори італійського бароко. Світлина надана організаторами проєкту
Середньовічна секвенція Stabat Mater, в якій описано страждання Богородиці під час розп’яття Христа, стала основою для багатьох знакових творів європейської музики. Для концертної програми був обраний твір Джіроламо Абоса- маловідомого в Україні композитора епохи бароко, який є одним з основоположників Мальтійської композиторської школи.
На думку ініціаторів концерту, твір «Стабат Матер» з’явився у концертній програмі вечора зовсім не випадково, адже опис скорботи Марії як Матері, що віддала свого Сина в жертву, як ніколи перегукується з Українською Матір’ю, чия дитина віддала своє життя, щоб захистити свободу українського народу. Скорботна Мати — сьогодні наша Україна.
Солістка Олена Кумановська (сопрано). Світлина надана організаторами проєкту
Контрастним для нього є урочиста меса «Gloria» Антоніо Вівальді, яка є символом перемоги та піднесеної урочистості.
На думку музикознавців, колектив під супроводом Нансі Мілезіс Романо змогли поєднати тембральне багатство української музикальної школи з високим професіоналізмом, відчуттям манери та досконалим виконанням барокового стилю.
Колектив Kyiv Baroque Consort був заснований у 2014 році. Світлина надана організаторами проєкту
Варто відзначити, що хоча акустичні можливості Трапезного храму Києво-Печерської лаври не зовсім підходили для виконання барокових творів, з багатоголосними фугами, затриманими акордами та віртуозними пасажами, попри це, музиканти продемонстрували високий рівень виконавської майстерності та гармонійне поєднання співу та музичного супроводу.
Нагадаємо, що колектив Kyiv Baroque Consort з’явився у 2014 році на базі жіночої групи ансамблю солістів «Благовість» із залученням інструменталістів з різних професійних колективів столиці.
Музичний захід відвідала заступниця голови КМДА Ганна Старостенко та бізнесмен Сергій Тарута.Світлина надана організаторами проєкту
Колектив спеціалізується на виконанні переважно італійської музики епохи бароко, демонструючи кразі традиції виконання та звуковедення на високому професійному рівні.
З цією метою, за участі артисток ансамблю були проведені концерти-лекції в Національній музичній академії України, Київському національному лінгвістичному університеті, Дипломатичній академії України, Національному університеті «Києво-Могилянська академія», концерти в Софійському Соборі, Андріївській церкві.
Світлини для публікації надані організаторами концерту.
До теми: у Києво-Печерській лаврі записали історичну пісню.
Тетяна АСАДЧЕВА, «Вечірній Київ»
Sourse: vechirniy.kyiv.ua