У Київраді оприлюднили офіційну заяву щодо оренди земельної ділянки на Оболоні

На останньому засіданні Київради депутати підтримали рішення, яким ТОВ «ГЮВЕКСХАУС» передали в оренду на 10 років земельну ділянку комунальної власності, що на Оболонській набережній, 18, площею майже 1,3 га. Землю передали для культурно-оздоровчих потреб, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей.

Мова про ту земельна ділянка, на якій розташовано кесон, двоповерхову будівлю та суміжні споруди, які прилягають до парку «Наталка». Після цього рішення у ЗМІ почали поширювати інформацію про те, що воно є незаконним. Один з аргументів, що на території парку «Наталка» першочергово не планували жодної розважальної комерції.

Під вечір, 17 лютого, на сайті Київради опублікували офіційну заяву, в якій такі закиди називають маніпуляціями.

Нижче публікуємо повний текст заяви.

***

Щодо маніпуляцій відносно зміни цільового призначення земельної ділянки

Земельна ділянка з кадастровим номером 8 000 000 000:78:215:0023 площею 1,2806 га з видом цільового призначення — 10.08 для культурно-оздоровчих потреб, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей, категорією земель — землі водного фонду сформована та зареєстрована у Державному земельному кадастрі. Напрацювали її на підставі розробленої КП «Київський інститут земельних відносин» технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель, затвердженої рішенням Київської міської ради від 25.08.2022 №5116/5157.

Громадянам та юридичним особам органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування із земель водного фонду можуть передаватися на умовах оренди земельні ділянки, зокрема прибережних захисних смуг для культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей.

Об’єкти, що знаходяться у прибережній захисній смузі, можуть експлуатуватися та мати відповідні під’їзні шляхи, якщо при цьому не порушується її режим.

Земельна ділянка розташована в прибережній захисній смузі водойми, у водоохоронній зоні (у рішення включений пункт 2.5 про дотримання вимог передбачених Водним кодексом України).

Обмеження щодо використання земельної ділянки, у тому числі на землях водного фонду, зареєстровані у Державному земельному кадастрі. У рішенні про передачу земельної ділянки включений пункт 2.5 про дотримання вимог передбачених Водним кодексом України.

Підпунктом 2.9 пункту 2 рішення передбачено земельну ділянку використовувати виключно для експлуатації та обслуговування існуючих об’єктів без права нової забудови. Відтак, жодних нових об’єктів будівництва там з’явитись не може.

Щодо маніпуляцій відносно відсутності технічної документації із землеустрою

Земельна ділянка сформована шляхом розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель відповідно до Міської цільової програми використання та охорони земель міста Києва на 2019-2021 роки, затвердженої рішенням Київської міської ради від 04.12.2018 №229/6280.

Технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель (квартал 78:215), куди входить земельна ділянка 8 000 000 000:78:215:0023, (справа 587 653 555) погоджена Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру (лист від 11.08.2020 № 3008-20), Державним агентством водних ресурсів (лист від 24.07.2020 №4263/3/4/11-20) та затверджена рішенням Київської міської ради від 25.08.2022 №5116/5157.

На земельну ділянку зареєстровано право власності Київської міської ради, про що зроблено відповідний запис у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 05.09.2022, номер відомостей про речове право: 47 784 655.

Відповідно до статті 123 Земельного кодексу України, враховуючи, що земельна ділянка зареєстрована в Державному земельному кадастрі (витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 25.11.2022 №НВ-0 001 343 112 022), право комунальної власності територіальної громади міста Києва, на яку зареєстровано в установленому порядку (інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 25.11.2022 №316 082 752), Департаментом земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) розроблено проєкт рішення Київської міської ради щодо передачі земельної ділянки без зміни її меж та цільового призначення без складання документації із землеустрою.

Відтак, враховуючи те, що земельна ділянка (кадастровий номер 8 000 000 000:78:215:0023) зареєстрована в Державному земельному кадастрі, відповідно до якого її віднесено до земель водного фонду, встановлено код КВЦПЗ — 10.08, а також те, що право комунальної власності на вказану земельну ділянку зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, сформована земельна ділянка передана в оренду без зміни її меж та цільового призначення.

Щодо маніпуляцій належності вказаної земельної ділянки до території парку «Наталка»

Рішенням Київської міської ради від 10.03.2016 №138/138 створено парк відпочинку на земельній ділянці загальною площею 7,1329 га в урочищі Наталка в Оболонському районі м. Києва.

На замовлення Комунального підприємства по утриманню зелених насаджень Оболонського району м. Києва розроблено проєкт землеустрою щодо відведення земельної ділянки для утримання та експлуатації зелених насаджень загального користування в урочищі Наталка в Оболонському районі м. Києва (в Державному земельному кадастрі зареєстровано земельні ділянки 8 000 000 000:78:215:0079 та 8 000 000 000:78:215:0002). Земельна ділянка 8 000 000 000:78:215:0023 межує з парком, але в межі парку не потрапляє.

Щодо маніпуляцій відносно орендної плати за земельну ділянку

Річна орендна плата за земельну ділянку становить 311 531.19 грн. 3% від нормативної грошової оцінки. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 10 384 373,11 грн (розрахунок від 14.02.2023 року № НГО/2023-51 198).

Звертаємо увагу, що у пояснювальній записці до проєкту рішення Київської міської ради наведені розрахунки нормативної грошової оцінки не є остаточними і були уточнені відповідно до вимог чинного законодавства при оформленні права на земельну ділянку.

Також, підпунктом 2.10 пункту 2 рішення запропоновано з урахуванням існуючої судової практики (постанови Верховного Cуду від 18.06.2020 у справі №925/449/19, від 27.01.2021 у справі №630/269/16, від 10.02.2021 у справі № 200/8930/18) зобов’язати землекористувача сплатити безпідставно збереженні кошти за користування земельною ділянкою без правовстановлюючих документів підставі статті 1212 Цивільного кодексу України згідно з розрахунком Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Щодо наявності об’єктів нерухомого майна на земельній ділянці

Земельна ділянка забудована. Громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами, а саме: двоповерховий корпус літ. А площею 1107,8 кв.м, колишня котельня, літ. В площею 62,2 кв.м, склад літ. Г площею 30,1 кв.м, гараж літ. Д площею 274,9 кв.м, склад (в стадії руйнування, залишок 53%), будівля для публічних виступів Кесон, літ. Є площею 1595,9 кв.м, гараж літ. Ж площею 89,6 кв.м, гараж літ. З площею 28,1 кв.м, склад літ. И площею 25,5 кв.м, водонапірна башта з свердловиною, дорога, сходи, ворота, хвіртка, огорожа на Оболонській набережній, 18 (реєстраційний номер об’єкта нерухомого майна: 2 658 280 080 000) загальною площею 3214,1 кв.м, перебуває у приватній власності ТОВ «ГЮВЕКСХАУС» на підставі договору купівлі-продажу нежитлових будівель, серія та номер: 3427 виданий 04.10.2022 (інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 25.11.2022 №316 064 237).

Відповідно до Наказу Департаменту містобудування та архітектури від 01.11.2022 №745 об’єкту нерухомого майна присвоєно адресу Оболонська набережна, 18.

Арешт на об’єкти нерухомого майна у Державному реєстрі речових прав відсутній.

Висновок

Таким чином, рішення Київської міської ради від 09.02.2023 №5982/6023 прийняте без порушення вимог земельного законодавства України.

Відтак, будь-які твердження про порушення норм законодавства під час ухвалення Київською міською радою рішення від 09.02.2023 №5982/6023 не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства України та є або відвертими маніпуляціями, або ж демонстрацією незнання нормативно-правової бази в частині порушених питань.

Олена ПЕТРИШИН, «Вечірній Київ»

Sourse: vechirniy.kyiv.ua

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *