Компресор холодильника не призначений для тривалої безперервної роботи, тому що він працює циклічно і за час паузи в роботі двигун встигає охолонути. Нормальною робочою температурою мотор-компресора вважається 50-60°. Максимальною – 90°. Тому, якщо ви виявили, що під час роботи компресор гарячий, але холодильник виконує всі свої функції – не варто турбуватися.
Але якщо окрім підвищеної температури корпусу мотор-компресора, з’явилися інші підозрілі відхилення у роботі, слід запросити спеціаліста чи спробувати вирішити проблему самому. Ця невелика стаття спільно з сервіс-центром https://lviv-remont.com.ua з ремонту холодильників допоможе розібратися з причинами перегріву двигуна-компресора і допоможе прийняти правильне рішення: викликати майстра або усунути причину самостійно.
Що робити, якщо сильно гріється компресор у холодильнику
Якщо холодильник працює нормально, мало хто звертає увагу на температуру компресора. Але якщо одна з камер перестала охолоджувати продукти або рокіт працюючого мотор-компресора чутний безперервно, а також у випадках, коли компресор відключається відразу ж після включення або не включається зовсім, насамперед прикладають руку до компресора, перевіряючи, чи не перегрівається він, і чи працює. він взагалі. Як показує практика, не завжди сильне нагрівання компресора свідчить про поломку холодильника. Частина причин не пов’язані з технічним станом приладу, а викликані неправильними діями користувача. Ці чинники легко усунути самостійно.
Які причини перегріву компресора можна усунути самостійно
Серед причин, не пов’язаних з поломками рефрижератора, найчастіше зустрічаються такі:
- Погано закриті дверцята однієї з камер. Тепло проникає всередину відсіку та температура в ньому підвищується. Терморегулятор відстежує зміну температури і змушує компресор працювати безперервно. Закрийте щільно дверцята або приберіть предмет, який перешкоджає закриттю.
- В один із відсіків завантажено багато “теплих” продуктів або хоча б одну гарячу страву. Це призводить до екстремальної роботи мотор-компресора та, природно, його перегріву.
- Вибрано одну зі штатних можливостей швидкого охолодження або заморозки. При роботі в такому режимі компресор зазнає підвищеного навантаження і сильніше нагрівається.
- Контейнером, пакетом або самими продуктами закриті повітропроводи в холодильному відсіку (актуально для апаратів Ноу Фрост). При цьому нормальна циркуляція холоду порушується і у холодильному відсіку піднімається температура. Модуль управління, зчитуючи показання термодатчика, змушує працювати мотор-компресор більш інтенсивно, що призводить до його сильного нагрівання. Відсуньте продукти від повітроводів.
- Решітка-теплообмінник конденсатора (розташована позаду апарату) вкрилася товстим шаром пилу або щільно притиснута до стінки або елемента меблів. Через це теплоносій мало охолоджується і навантаження на компресор збільшується. Перевірте зазори між стінками холодильника та сусідніми конструкціями та регулярно очищайте конденсатор від пилу.
- Терморегулятор встановлений на максимальне охолодження (заморожування). Це призводить до більш довготривалої роботи мотор-компресора, а в теплий сезон – практично до безперервної. Наслідком цього стає перегрів мотор-компресора і часто до спрацьовування захисту.
Якщо за кілька годин температура нормалізується – причина усунена.
Основні поломки, що призводять до перегріву мотор-компресора
У випадках, коли вищеописаними методами не вдалося нормалізувати роботу холодильника, напевно, виникла поломка і потрібно запросити спеціаліста. Вийти з ладу може будь-який вузол, але найчастіше компресор гріється з таких причин:
- Несправність самого двигуна-компресора. Поломка може бути викликана міжвитковим замиканням обмоток електродвигуна, зношуванням впускних і випускних клапанів або поршнів механічної частини компресора.
- Витік холодоагенту з контуру. Фреон – дуже летюча речовина. Навіть невелике порушення герметичності призводить до повного випаровування речовини з контуру. Спочатку холодильник починає гірше охолоджувати, а згодом, навіть незважаючи на безперервну роботу мотор-компресора, температура в камерах не опускається. Майстер знаходить місце витоку, усуває негерметичність, змінює фільтр-осушувач, вакуумує контур та заправляє фреон.
- Поломка в системі автооттаювання випарника (у моделях з Ноу Фрост). За такої несправності випарник, повітропроводи, а іноді й лопаті вентилятора, завдяки якому відбувається розподіл холоду, покриваються льодом. Через це холод перестає подаватися в холодильний відсік, а модуль, що управляє , намагаючись компенсувати недолік холоду, включає мотор-компресор на безперервну роботу. Якщо холодильник розморозити вручну, він деякий час працює нормально, але потім знову з’являється зледеніння.
- Вихід із ладу вентилятора. Найчастіше причиною пошкодження вузла є невчасно усунена поломка системи автовідтавання. Через це лопаті блокуються льодом, а двигун вентилятора перегрівається та згоряє. У разі в холодильний відсік припиняється подача холоду, температура у ньому зростає і мотор-компресор починає працювати безперервно.
- Втрата параметрів або поломка датчика температури або терморегулятора однієї з камер. Блок управління не отримує інформацію про температуру у відсіку, а в електромеханічних моделях контакти термореле постійно замкнуті, що змушує мотор-компресор працювати безперервно.
Також причиною перегріву компресора може стати пошкоджений ущільнювач дверей. Через це тепло проникає всередину камери, а мотор-компресор, для компенсації втрат холоду, працює безперервно.