Питання створення в Україні системи екстреної допомоги населенню за єдиним телефонним номером «112» знаходиться у фокусі уваги Президента Володимира Зеленського.
Про це в інтерв’ю Укрінформу заявив заступник міністра внутрішніх справ Ігор Бондаренко.
За його словами, інфраструктура, яка наразі існує, — номери 101, 102, 103, Україні дісталася у спадок з радянських часів, і відтоді вона особливо не модернізувалася.
Він уточнив, що ця система побудована через логіку комутації екстрених викликів на наземній інфраструктурі за географічним принципом.
Як приклад він навів ситуацію, коли Чернігів був майже оточений росіянами і навколо цього міста точилися активні бойові дії. Бондаренко додав, що ці бойові дії призвели до того, що була пошкоджена наземна частина інфраструктури.
«І коли ця наземна частина інфраструктури була зруйнована, комунікація була втрачена. Тобто, у людей там десь частково працювали стаціонарні телефони, десь працювали мобільні телефони, частина з операторів не працювала, частина — підтримувала роботу. Але додзвонитися нормально люди нікуди не могли, бо був порушений цей порядок визначених комутацій, і з’єднання просто не відбувалося», — сказав він.
Посадовець заявив, що з цієї ситуації співробітники поліції та ДСНС виходили, зокрема, таким чином: вони друкували на листках номери мобільних телефонів і розклеювали це по місту для того, щоб хоча б якось люди могли про щось надати інформацію.
«Тобто, логіка впровадження цієї нової системи — це, зокрема, і про централізовану комутацію викликів. Є центральний оператор та диспетчерсько-регіональні центри. Диспетчер знаходиться у тій місцевості, яку знає, розуміє, які сили й засоби є на місці, та відповідно спрямовує їх», — сказав Бондаренко.
Окремо він назвав важливим і те, що запровадження системи «112» стало зобов’язанням нашої держави після підписання угоди про асоціацію між Україною і ЄС. І на її запуск дає кошти Європейський інвестиційний банк.
Бондаренко зазначив, що МВС планує до кінця року реалізувати систему «112» у пілотному форматі — у Києві та Київській області.
Кінцева мета — забезпечити надання екстреної допомоги населенню за принципом «єдиного вікна» через безперебійний канал зв’язку на всі екстрені служби на всій території України.
Як повідомлялося, в Україні створюють систему екстреної допомоги населенню за єдиним телефонним номером 112. 7 вересня Верховна Рада ухвалила відповідний закон.
Інна БІРЮКОВА, «Вечірній Київ»
Sourse: vechirniy.kyiv.ua