Діалоги з Глущенком: сучасні митці переосмислили еротичні літографії

«12 ню» — виставковий проєкт галереї НЮ АРТ, присвячений інтерпретації творів видатного українського художника Миколи Глущенка сучасними митцями.

Перлина експозиції — сама серія еротичних літографій «Douze nus de Gloutchenko» (фр. — «Дванадцять оголених Глущенка»), надрукована 1928 року в Парижі видавництвом «Кузен Понс». Альбом вийшов накладом 132 примірники, частина з них була надрукована на японському папері, частина на голландському.

Серія еротичних літографій Глущенка надрукована 1928 року в Парижі.

Графічний стиль Глущенка тоді порівнювали з Огюстом Ренуаром та Полем Сезанном.

Альбом набув широкого розголосу у мистецьких колах європейських країн. Графічний стиль Глущенка тоді порівнювали з Огюстом Ренуаром та Полем Сезанном і, разом з тим, відзначали свіжість та новаторство його творчого методу.

Колекціонер Микола Білоусов (ліворуч) з художником Андрієм Кулагіним.

«Ідея виставки виникла кілька років тому, коли ми придбали у Франції альбом еротичних літографій Миколи Глущенка 1928 року, — розповів «Вечірньому Києву» колекціонер, співзасновник галереї «Ню арт» Микола Білоусов. — Торік, звернувшись до художників різних поколінь з пропозицією створити по 12 картин в жанрі ню, які б полемізували з роботами Глущенка, ми хотіли побачити сучасне переосмислення робіт знаменитого майстра.

Експозиція проєкту «НЮ. Діалоги з Глущенком».

Експозиція проєкту «НЮ. Діалоги з Глущенком».

Галерея брала безпосередню участь у кожній серії, обговорюючи з авторами концепцію та цілісність художньої ідеї. Ми вдячні живописцям, які пішли нам назустріч і погодились у досить стислий термін підготувати серії картин на задану тему. У проекті є деякі шорсткості, над виправленням яких ми ще працюємо, тож нам важливо отримати відгук аудиторії, щоб рухатися у правильному напрямку».

Художниця Наталія Корф-Іванюк.

Жіночий погляд на оголене тіло представляє київська художниця Наталія Корф-Іванюк.

«З тілесністю працюю тривалий час. Мені цікаве жіноче тіло, його внутрішнє наповнення. Як пов’язана душа з тілом, наскільки людина самовиражається, коли роздягається, якою вона стає — чи оголює душу чи навпаки закривається. Тому, коли мені запропонували цей проєкт, я зраділа, бо це моя тема, — поділилася Наталія Корф-Іванюк. — Водночас це певна відповідальність. Я подивилася оригінали Глущенка — і дотримуючись певних форм і поз, наповнила власними сенсами.

Картини Наталії Корф-Іванюк.

Картина Наталії Корф-Іванюк.

Працювала над проєктом з літа 2022 року. Всі роброти різні, кожна мені була зі своєю долею та психологічним станом. Досліджувати, складати власну історію — було надзвичайно цікаво. Я наповнювала картини своїм станом, якою я була в майстерні, що я відчувала, була сумною чи веселою, чи пригніченою, чи закоханою. Це історія про всіх жінок, які щодня відчувають цілу гаму почуттів».

На тлі роботи використана поезія Іздрика.

Перша і найулюбленіша робота художниці.

Наталія розповідала, що перша робота — її найулюбленіша. У ній вирішила витримати стиль графіки, у нюдовому кольорі. Підтримати графічний пошук, залишити лінію такою, як вона є, без насичення в кольорі, але додати експресії.

В одній роботі на тлі використаний текст вірша сучасного поета Юрія Іздрика, в якому йдеться про любов, лірику, ніч, обійми. Коли художниця працювала над роботою, згадала його.

Художник Володимир Колесников.

Київський живописець Володимир Колесников зобразив оголених жінок у квітах.

«Маю пейзажі, в яких прочитуються приховані жіночі торси. Це перегукується з тим, що зроблено в цьому проєкті. Об’єднав роботи циклу порами року. Їх 12, як і місяців — на кожній роботі зобразив квіти, які притаманні цьому місяцю».

Експозиція проєкту «НЮ. Діалоги з Глущенком».

Експозиція проєкту «НЮ. Діалоги з Глущенком».

Робота Володимира Колесникова.

Робота Володимира Колесникова.

Робота Володимира Колесникова.

Одна з картин Володимира Колесникова стала вітражем.

Володимир Колесников працює в декоративній манері, близькій до вітражності. І одна з його робіт втілена у склі як вітраж.

Художник Ігор Волков-Ткачинський.

Наймолодший автор групової виставки — Ігор Волков-Ткачинський. Його картини — яскраві та експресивні.

Картини Ігоря Волкова-Ткачинського.

Картина Ігоря Волкова-Ткачинського.

Картина Ігоря Волкова-Ткачинського.

Картина Ігоря Волкова-Ткачинського.

«Люблю експерименти, цікаво досліджувати потенціал зображення і використовувати різні натуралістичні підходи щодо будови композиції, — розповів художник. — Створюю у фрагментах абстрактні композиції, які в своїй єдності утворюють впізнавану для ока форму. Колір передає настрій, вібрації, а композиції — гармонію. Для мене це перший досвід роботи з ню, для деяких робіт праював з натурницею. — перший досвід. На деяких полотнах приховані несподівані елементи. Наприклад, використав мішені, в які реально стріляли військові».

Експозиція проєкту «НЮ. Діалоги з Глущенком».

Картина Серафима Чаркіна.

Картина Серафима Чаркіна.

Найстарший учасник — Серафим Чаркін з Одеси. Його творчість вирізняється динамічністю, емоційним колоритом. Живопис Чаркіна нагадує мистецтво французьких кубістів та фовістів. За словами автора, він переосмисленив оголених Глущенка у сучасному інтер’єрі, з притаманною йому палітрою та стилізацією. Цей проєкт став для нього актом захоплення жіночим тілом, імпровізацією на вічну тему чуттєвості та бажання.

«НЮ. Діалог з Миколою Глущенком»

Коли: до 26 березня, 11:00 — 17:00 (каса до 16:30)
Де: Національний музей «Київська картинна галерея», вул. Терещенківська, 9
Повна вартість спільного квитка на виставки «НЮ. Діалоги з Миколою Глущенком» та «„Божественна комедія“ Сальвадора Далі» — 300 грн, пільговий квиток — 150 грн.

Його постать завжди бентежити­ме, — київська дослідниця Катерина Лебедєва про Миколу Глущенка.

Марія КАТАЄВА, «Вечірній Київ»

Sourse: vechirniy.kyiv.ua

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *