Море є невіддільною частиною історії, культури, економіки, політики не лише кримців і жителів узбережжя Чорного та Азовського морів. Воно є одним з ключових об’єктів для сталого розвитку та майбутнього всіх українців.
«Тема моря раніше багатьом здавалася нейтральною і скоріше романтичною. Нині у суспільстві формується більш реалістичне ставлення до ролі Чорного та Азовського морів, — зазначила кураторка проєкту Лера Літвінова. — Яким ми бачимо майбутнє та якими ми бачимо себе? Які зв’язки будуть розірвані і що ми побудуємо в нових реаліях? Які виклики перед нами стоять та як їх здолати? Безперечно вже відбулись, відбуваються та відбудуться зміни у суспільстві, але ще стільки змін має бути зроблено нами. Ми не можемо вплинути на минуле, однак відвойовуємо наш теперішній час та маємо побудувати краще майбутнє. Саме тому виставка має назву „Під поверхнею“, адже скільки важливих питань зараз піднімаються на поверхню із згадуванням Чорного моря».
Експозиція проєкту «Під поверхнею».
На виставці представлені твори Лери Літвінової, Майкла Бегга, Леонори Янко, які доповнює поезія Артура Дроня. У роботах митці досліджують минуле, теперішнє та майбутнє України у стосунках із Чорним та Азовським морями.
Неосяжність Леонори Янко.
Так, поверхня кожного об’єкта скульптурної композиції «Неосяжність» Леонори Янко імітує металеву луску древнього Дракона, що уособлював собою Зло. За задумом, фрагменти композиції розташовуються на поверхні так, що нагадують процес розкопок цього гігантського монстра, який навіть після його знищення вражає розмірами.
«Подвиг Воїнів, що знищили Дракона має здаватись дивом, як в старих легендах, адже навіть його луска і досі залишає свій металевий відблиск, ніби вона продовжує захищати його. Я розмірковую про сили, потужність яких буде зрозуміла тоді, коли відкриється вся картина. Скільки Воїнів було в тому бою, щоб подолати Дракона?», — зазначає авторка.
Інша робота «Кримське каміння» Леонори Янко нагадує про депортацію кримських татар в Узбекистан та їх мрію про щасливе життя на рідній землі. Морські скелі та каміння стали символами мовчазної сили, вміння стояти на своєму та взагалі триматися головного.
Морські квіти Лери Літвінової.
Спеціально для цієї виставки шотландський композитор Майкл Бегг створив звуковий портрет Чорного та Азовського морів під час війни. Він використав інформацію з супутників, дані з перевезення морем вантажів з порту Одеси по зерновому коридору, записи досліджень руху солі вздовж Азовського та Чорного морів, а також записи щільності планктону.
Проєкт «Під поверхнею»
Коли: до 16 квітня, графік роботи: 12:00-19:00
Де: Музей історії міста Києва, вул. Б. Хмельницького, 7
Вартість вхідного квитка: 80 грн, пільговий 50 грн.
У столичному музеї показують рефлексії молодих митців на сьогодення. У залах Київської картинної галереї демонструють роботи викладачів, випускників та студентів Майстерні формального мистецтва НАОМА.
Марія КАТАЄВА, «Вечірній Київ»
Sourse: vechirniy.kyiv.ua