У Київській картинній галереї триває химерний мистецький проєкт «Дні минулого майбутнього», де представлені твори Олександри та Влада Кришовських.
Як і в попередніх своїх виставках, назва артпроєкту була запозичена з однойменного фантастичного фільму, що надихнув авторів на створення цих робіт.
В експозиції представлені ексцентричні твори живопису Влада Кришовського, у поєднанні з самобутньою та оригінальною скульптурою з целюлози від його дружини Олександри.
Ексцентричну експозицію представили в музеї «Київська картинна галерея». Фото: Тетяна Асадчева
«Події минулого — відомі й очевидні. Події майбутнього передбачити неможливо. Щоправда, дехто, реалізуючи таке прагнення, звертався до оракула, але його поради ми б назвали «жартом, що вийшов з-під контролю». — зазначають митці.
На думку кураторів артпроєкту, серії робіт подружжя увесь час доповнюються і видозмінюються, з’являються сиквели й приквели, але центральними їхніми темами лишаються пам’ять, дорослішання, дослідження власної історії та спроби все-таки передбачити події майбутнього.
Картини Влада Кришовського містять Трипільскі символі та артефакти різних епох. Фото: Тетяна Асадчева
Фрагмент експозиції
Фрагмент експозиції. Фото: Тетяна Асадчева
У своїх роботах мистецьке подружжя відображає хаотичні взаємодії елементів попкультури, предмети народного побуту, спотворених уявою авторів тварин, рослин та інших примар їхньої свідомості.
Роботи Влада Кришовського стилістично і символічно продовжує його велику серію творів живопис «Кінець дитинства», які автор представив минулого року у Центрі сучасного мистецтва «Білий світ».
Автор зізнається, що з початком війни з його живопису поступово зникли яскраві кольори, натомість з’являлися відтінки землі, іржі та глини. Змінилися і сюжети полотен. Раніше — фантастичні, футуристичні, жартівливі та підкреслено-безглузді; нині — спрямовані у минуле, натхнені архівними світлинами, народними орнаментами та фольклором.
Роботи Олександри Кришовської. Фото: Тетяна Асадчева
Фото: Тетяна Асадчева
Олександра Кришовська розповіла, що її творчий шлях складався не дуже просто. Свого часу вона написала дисертації з психології, але згодом знайшла себе у скульптурі.
«Роботи Олександри, неначе повертають нас в доісторичне минуле, але насправді відтворюють простір інтимних спогадів. На вигляд важкі, наче витесані з граніту, насправді вони зроблені з невагомого пап’є-маше», — говорять куратори експозиції.
Олександра Кришовська розповіла про свої скульптури. Фото: Тетяна Асадчева
За їхніми словами, кожна з робіт митців може сприйматися шанувальниками сучасного мистецтва дещо по-різному, проте кожне трактування є певною мірою правильним у своєму контексті. Адже, цитуючи улюблений вислів Влада Кришовського (авторства Марселя Дюшана), який лежить в основі концепції дадаїзму: «Художник не має монополії на тлумачення своїх творів».
Центральними їхніми темами лишаються пам’ять, дорослішання, дослідження власної історії та спроби все-таки передбачити події майбутнього. Це призводить до переплетення (та плутанини) символів і сенсів від часів Трипілля до сьогодення, й від сьогодення до незрозумілого і нечіткого майбутнього.
Виставка триватиме до 26 жовтня. Фото: Тетяна Асадчева
У процесі споглядання артобʼєктів і спроб впорядкувати панівний серед них безлад, все ж є можливість осягнути химерну логіку творців.
Нагадаємо, що у Київській картинній галереї триває також виставка «Покрив»
Виставка «Дні минулого майбутнього»
Коли: до 26 жовтня, коли 11:00 — 18:00 у будні та вихідні дні (окрім понеділка та четверга); 11:00 — 19:00 у вівторок.
Де: вул. Терещенківська, 9
Вартість повного вхідного квитка — 200 грн (пільгові категорії — 100 грн).
До теми: Кінець дитинства: у столиці представили оригінальну виставку сучасного художника
Тетяна АСАДЧЕВА, «Вечірній Київ»
Sourse: vechirniy.kyiv.ua